Norge video

I somras när vi var i Norge spelade vi in lite olika klipp som jag nu för någon vecka sen satte ihop till en längre video. Tog verkligen lång tid att sätta ihop allt och hitta bra musik som jag kunde använda, men nu är den klar i alla fall! Jag blev väldigt nöjd med den, kan egentligen inte detta med videos och sånt, men det är kul att ha sånna här från resor man gör. Gjorde ju en från London i höstas också. Alla klipp är filmade med våra mobiler (Samsung Galaxy S6 och S4). Hoppas ni gillar den! :)) 
 
Glöm inte att ändra kvalitén till 1080p om det inte blir det automatiskt 
 
Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
I videon ser man till exempel när jag tar denna bilden. Plus massa andra fina vyer! 
 
Om ni kollade får ni gärna skriva vad ni tycker :)) 

Geiranger är bästa stället!! Har varit där flera ganger :)

Svar: Ja, det är verkligen fint där! Har också varit där några gånger. Fast jag gillar nog romsdal mer faktiskt:))
Johanna Fåglund

Fint, läckert, snyggt och mycket vackert filmat 👍 Härliga scener och mycket fint till läckert redigerat 👌 Ni är duktiga 😉 Klipper ju själv film så jag vet vilket jobb det är 😃

Svar: Tack så mycket! :)) Det är kul att klippa film som lite omväxling till fotandet. :D
Johanna Fåglund

Hej!

Superfin film, och dina bilder är verkligen fantastiska.

Jag är lite nyfiken på hur du lyckas behålla så god kvalité på bilderna (och även filmer) när du laddar upp dem på blogg.se samt youtube.com. Jag har också en D800, och jag använder mig av den senaste upplagan av Photoshop. I bloggen ska mina bilder ha en bredd av 800 pixlar och de får inte vara så "tunga" som originalfilerna. Resultatet blir att bilderna på bloggen inte alls blir så skarpa som när jag publicerar exempelvis på tumblr.com.

Jag är tacksam för all hjälp jag kan få, då jag inte lyckats googla mig till något vettigt svar på hur jag bör gå tillväga.

Tack på förhand!

Svar: Tack så mycket! :)) Mina bilder på bloggen är 1000px breda, så när jag redigerat och sparat bilden i stort format, förminskar jag den till 1000px, lägger på lite extra skärpa och sparar för webben (File-Save for web and devices). Då behålls både färger och skärpa bättre än om man sparar med "Save as". Testa att göra så, så blir det säkert bättre :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: