Norrsken i Göteborg

Igår kväll åkte jag ut till havet med Lisa och Johanna för att titta efter norrsken. Det enda bra med att det blir mörkare nu är ju att det blir lättare med nattfoto. När vi kom fram var det en låg, svag båge och det var fortfarande lite ljus kvar i horisonten från solnedgången. Efter en stund försvann bågen nästan helt, men vi satt kvar och väntade på om det skulle bli mer. Tittade på stjärnorna så länge och såg flera stjärnfall :)) 
 
Precis när vi började fundera på att åka hem började det komma igång igen, så vi stannade kvar. Blev riktigt bra där i slutet med tanke på att det knappt syntes innan. Man såg hur det rörde sig över himlen, men fortfarande ganska långt ner på horisonten. 
 
Sen fick jag med ett stjärnfall på bild också :)) Det blev en bra norrskenskväll till slut ändå, även om vi har sett bättre förut. Sent blev det också. Hade tänkt att jag skulle vara hemma senast klockan 1.00 eftersom jag skulle till skolan på morgonen, men råkade visst bli klockan 2 istället :p Men det var en bra start på norrskenssäsongen i alla fall! 
 
Skulle ni vilja att jag gjorde ett inlägg om hur jag fotar norrsken? 

Ja tack, ett inlägg om hur du fotar norrsken skulle vara jättekul :D

Svar: Då får det bli ett sånt inlägg någon dag snart då :))
Johanna Fåglund

Wooow, vilka magiska bilder! Jag är kär 😍

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Åh va fint! <3 Ett inlägg om hur du fotar norrsken skulle uppskattas! :)

Svar: Tack! Vad bra :))
Johanna Fåglund

Kan du skriva om vart man kan hitta dom bästa platserna och tiderna för att se norrsken också? :)

Svar: Ja, det kan jag göra :))
Johanna Fåglund

Jaa, ett sånt inlägg hade varit så intressant att läsa! :D

Svar: Då ska jag fixa ett sånt :))
Johanna Fåglund

Fantastiskt fint! Jag har faktiskt aldrig sett norrsken i hela mitt liv...

Svar: Tack! Vad synd, men det kommer du säkert få göra någon gång :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: