McFly Anthology Tour

Igår kom jag hem efter några bra dagar i London! Ni som följer mig på instagram (johannafaaglund) har säkert sett lite bilder redan på vad vi gjort för något. Vi har hunnit med massa roliga saker, som Sky Garden, Harry Potter Studios, shopping och såklart McFly-konserten. Tänkte börja med att skriva om konserten och lägga upp bilder från den. 
 
Vid 16.30 kom vi fram i måndags till Kentish Town där McFly skulle spela och gick bort för att ställa oss i kön. Vi hamnade rätt långt fram i den kön som inte hade "early entry" och stod precis innan en dörr där dom som jobbade med konserten sprang in och ut hela tiden. Efter någon timma trycktes kön ihop lite och vi hamnade en bit längre fram. Och vad händer inte efter det? Jo, det stannar en bil och ut kommer McFly och går in precis där vi hade stått några minuter tidigare!!! Det var ingen rolig känsla att veta att om inte kön hade tryckts ihop hade vi varit typ en meter ifrån dom och nu såg vi dom knappt när dom gick in, såg bara Danny och lite av Dougie. Som tur var lever jag fortfarande på när jag träffade dom på riktigt förra året, haha, så det var inte såå farligt iaf :p Men störande ändå!! 
 
Klockan 19.00 var det insläpp för oss som hade vanliga biljetter och vi gick direkt ut till den högra kanten (Dougie's sida såklart :D). Dom flesta samlades i mitten, så vi kom nästan längst fram där på hörnet. Då var det bara att fortsätta vänta.. Förbandet spelade, My hette hon, en tjej från Stockholm som var helt okej. Sen var det äntligen dags för McFly efter ungefär 4 timmars väntan. Detta var ju den första av tre konserter dom spelade i London, så det var Room on the 3rd floor + lite andra hits. Det är ju deras första album och det enda dom hade när jag började lyssna på dom, så typ alla låtarna har varit favoritlåtar för mig. Hypnotised, Down by, the lake, Saturday night, Met this Girl, Love is Easy, No Worries var bara några av alla låtar dom spelade som jag hade sett fram emot såå mycket att få höra live. Min absoluta favoritlåt, Transylvania är med på album 3 som dom spelade på andra konserten. Men när dom bara hade en låt kvar kollade Dougie på klockan och sa att dom har tid för en extra låt. Kan ni gissa vilken det blev? :D Transylvania!! Såå glad att jag fick höra den också! 
 
Sen tog ju konserten tyvärr slut, som dom brukar göra alldeles för fort. Hade gärna stannat några dagar till och sett både andra och tredje konserten också, men det gick ju inte. Istället för att ta tunnelbanan och knö bland alla andra började vi gå ner mot King's Cross Station som tog typ 30-40 min. Där har dom ju satt ut en sån rullvagn halvt in i väggen eftersom det är därifrån Hogwartsexpressen går, så den fotade vi lite vid nu när det inte var så mycket folk där. Gick några killar längre bort och ropade till oss att Harry Potter inte var riktig, men dom verkade ju inte ha så stor koll ;o Från King's Cross tog vi iaf tunnelbanan tillbaka till hotellet och vi var framme vid 1-tiden. Då var vi rätt så trötta :p Men det hade varit en bra kväll :D En annan rolig sak var när jag kollade instagram sen såg jag att jag var med på McFly's instagram stories som var inspelad från sista låten, The heart never lies, haha :D 
 
Fotade såklart också, kul att stå längre fram än vad jag gjort på dom tidigare McFly-konserterna jag varit på :)) Eftersom vi stod på Dougies sida blev det mest bilder på honom såklart ;P 
5 colours :D 
 
Hypnotised, Danny spelar munspel :D 
 
Tom med sin rosa ukulele under Love is easy :))
 
<3
Canon Powershot G15 
 
Vilken låt skulle ni helst vilja höra live med McFly? :D 

Alla eftersom jag aldrig sett dem live haha men Transylvania är så mäktig och kan tänka mig att det blir en häftig allsång till den!

Svar: Transylvania är en så speciell låt, hur bra som helst live! McFly över huvud taget gör alltid sina låtar bättre live tycker jag. Därför älskar jag att deras album från Royal Albert Hall 2013 finns på spotify :D:D Fast det skulle inte vart helt fel att gå på alla tre konserterna dom hade nu och hört alla deras låtar live :P
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: