Aurora Borealis

Nikon D800 // Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR
 
Åh, jag måste bara göra ett inlägg innan jag går och lägger mig. Alltså ja, ni ser ju bilden.. Läste att det skulle bli norrsken i hela landet inatt. Det hade vart molnigt hela dagen och det såg inte ut att klarna upp så jag tänkte inte åka ut, men poff sa det så var alla moln borta helt plötsligt när det började bli mörkt! Jag fick övertala Tobias lite att åka med ut till havet, men lite efter 20.00 var vi på väg. Såg med en gång när vi kom dit att det var jättemycket norrsken och då var det inte ens en peak (mycket för att vara i Göteborg då, med både månen lysandes och ljus från stan). Vi satt och fotade en stund, men bytte plats sen och då precis börjar det peaka. Alltså det var såååå fint! Aldrig sett det så tydligt och starkt, lyste verkligen grönt och dansade över himlen, så himla häftigt! I ungefär 10 minuter höll det på sådär innan det lugnade ner sig igen. Vi väntade en stund till för att se om det kom ännu en peak, men det blev inte så mycket igen under den tiden. Det var bara 3 grader, så vi frös rätt mycket, så vid 21.45 packade vi ihop och gick tillbaka till bilen. Riktigt nöjda med vad vi hade fått se. Fler bilder kommer :)) 
 
Vill ni läsa mer om hur man kan se norrsken och fota det har jag ett inlägg om det här

Så vackert! Jag hade också gett mig ut om det inte hade varit molnigt här.... :P

Svar: Tack! Vad synd att du hade moln :(
Johanna Fåglund

Ja, men det kommer förhoppningsvis fler chanser :D

Svar: Det gör det :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: