När staden sover

Nikon D800 / Nikon 50mm 1.4G 
 
Vilken natt alltså! Jag läste på Norrskenssidan på fb om att det fanns chans att det skulle bli norrsken, men jag tänkte inte åka ut för det såg inte så jättesäkert ut. Men vid 22-tiden när såg jag att någon hade skrivit att det syntes klart ifrån Göteborg tog jag en testbild från balkongen bara för att se och det syntes! Syns det från min balkong i södra Göteborg, så är det mycket. Jag akutringde till Lisa och frågade om hon ville åka och det ville hon. Jag slängde ner mina kameragrejer i väskan, bytte om och sprang bort till mina föräldrar för att låna bilen :P Bara 10 minuter efter att jag hade ringt Lisa satt jag i bilen för att åka bort till henne. 
 
Det var verkligen huuur fint som helst ute vid havet! Månen på väg ner, helt vindstilla och spegelblankt vatten, norrskenet som syntes väldigt tydligt i perioder och det var inte ens kallt! 2.40 kom jag hem igen och då hade vi varit ute i över 4 timmar :p Kändes inte alls som så länge. 
 
Fler bilder kommer.. Min timelapse som jag skrev om igår får vänta lite nu när jag fotade så mycket inatt :P 
Sen vill jag också påminna er om att det är sista dagen imorgon att anmäla sitt bidrag till tävlingen. Det är inte många med än så länge, så chansen att vinna är rätt bra:)) 

Häftigt! Aldrig sett ett norrsken i person.. lär ju se till att göra det.

Svar: Det tycker jag att du ska försöka göra, det är verkligen häftigt! Synd att det inte syns lika bra i verkligheten som på bild bara :P
Johanna Fåglund

Fin bild.

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Jättefin bild! :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

men WOW! vill också se norrsken med mina egna ögon :(

Svar: Du borde försöka göra det någon gång :)) Svårt när man bor såhär långt ner i landet, men det går iaf :))
Johanna Fåglund

Åh,vilken vacker bild.

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Åh vad fint!!!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Så otroligt vackert!! <3

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så underbar bild!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

gud vilken häftig bild! :0

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vilken fin bild!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så himla vackert :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Superfin bild! (:

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Wow vad fin bild! :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vad roligt, den Facebooksidan är verkligen bra :D
Supermysig bild, ser verkligen fint ut :D

Svar: Ja, det är den verkligen! :D Tack!!
Johanna Fåglund

åh vad fin bild! syntes väldigt lite på bilden, fast det kanske inte brukar synas så starkt nere i södra sverige? :)

Svar: Tack! :)) Det här är väldigt mycket för att vara här nere :p
Johanna Fåglund

va fin bild! :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

WOW, så otroligt vackert! :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Åh men WOW vilken bild. Norrsken måste ju vara det mest magiska som finns!

Svar: Tack! Jaa, det måste det nästan vara :))
Johanna Fåglund

Emilia

Jättefin bild! Någon gång skulle jag också vilja se norrsken. ^^

Svar: Tack! :)) Hoppas du får göra det!
Johanna Fåglund

Fin bild!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så vacker bild! Visste inte att man kunde se norrsken i Göteborg, trodde man behövde vara längre upp i landet, hoppas att jag också kan få se norrsken nån gång då. Bor själv i Linköping :)

Svar: Tack! :)) Det visste inte jag heller förrän för ett år sen. Tycker du ska gilla sidan "norrsken" på facebook, där skriver dom ut när det finns chans att se det längre ner i landet.
Johanna Fåglund

Vilken otroligt vacker bild! :-)

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Men åh så fin bild!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Otroligt fin bild!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh va vackert! Jag har helt missat att det var norrsken i Göteborg... har alltid velat se det...

Svar: Tack! Vad synd, men det kommer fler chanser :))
Johanna Fåglund

wow så fin bild!!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: