Northern Lights

Jag och Lisa åkte ut för att titta efter norrsken igår kväll igen och denna gången följde Johanna med också. Vi kände inte för att åka till samma ställe som sist, så vi åkte lite mer norrut och stannade på ett ställe vid Mjörn för att få en bra utsikt. 
Från början syntes det bara ett grönt svagt ljus på bilderna längst bort i horisonten och i verkligheten såg man knappt någonting. Jag fotade lite bilder för en till timelapse (som jag inte satt ihop än) samtidigt som vi fikade med bulle och varm choklad. Det var inte lika kallt denna kvällen för det blåste inte där vi satt som tur var. Efter en stund såg man lite tydligare att det började bli en grön båge på himlen. Det var fortfarande svagt, men blev lite bättre på bilderna iaf. Utan månen som lyste som en lampa på himlen skulle man sett det mer :p I en och en halv timma satt vi där tills molnen drog in vid 23-tiden. 
Det blev ändå en hyfsad norrskenskväll, inte som i förrgår direkt, men det är kul att åka ut såhär även om det inte blev så jättemycket norrsken :)) 
 
Lisa och Johanna. Månen lyste upp dom rätt bra här :p 
 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR / Nikon 50mm 1.4G 

fina bilder! Gillar sista, fint djup i bilked liksom :)

Svar: Tack! Ja, det blev bra innan molnen täckte himlen helt :))
Johanna Fåglund

Åh vad fina bilder! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vackra bilder igen även om det inte var lika starkt som förra gången. Det är vackert när det bara skymtar också! <3

Svar: Tack! Ja, det var kul att det var något överhuvudtaget :))
Johanna Fåglund

Men fy vilken vacker himmel på sista bilden!! Dina bilder är alltid så magiska och fina! Önskar jag också var lika duktig som du :)

Svar: Tack så mycket!! :D
Johanna Fåglund

Har bara sett norrsken en gång! Dröm att få se det igen!

Svar: Det är ju så fint! Vill se ett riktigt stort norrsken någon gång, dom jag har sett har inte varit så jättestarka.
Johanna Fåglund

Vilka fina bilder! Den sista är ju alldeles magisk.

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: