Grekland 4-5 September 2015 - Stranden

Nu är jag klar med bilderna från första dagen på Kreta + en bild från flygresan ner dagen innan. Kommer bli en del text om vad vi gjorde, vet inte om det är så kul för er, men jag tycker det är så kul att kolla tillbaka och läsa om vad man gjort på resor :p

Planet ner gick vid 16-tiden och kom fram på kvällen när det höll på att bli mörkt. Tog inte många bilder från planet då vi hade ett väldigt smutsigt fönster och motljus, så det blev bara massa sudd, annars var det en fin solnedgång medan vi flög.
Lite senare kom vi fram till hotellet, Sunset Suites som låg i Platanias, några mil ifrån Chania. Väldigt bra rum för fyra personer med två våningar och två badrum! Vi visste inte det innan :p Så rummet var vi väldigt nöjda med.

Dagen efter vaknade vi tidigt, åt frukost (pappa går alltid ner varje morgon och köper färskt bröd när vi är utomlands) och gick sen ner till stranden. Blåste knappt något, inga vågor och jättehärligt i vattnet! Tur att det inte var så mycket vågor för det var riktigt varmt, närmare 40 grader. Sist jag var där 2011 med Tobias kunde vi ju typ inte bada pga vågorna.
Nere på stranden var vi i flera timmar, älskar att bara ligga och sola och bada! Och det var mest det vi gjorde denna resan. Vi kom upp på rummet sen, tog det lite lugnt och gjorde i ordning oss.
Det var en fotbollsmatch på kvällen som mamma, pappa och Viktor skulle se på en sportbar, men jag är inte intresserad av det, så jag tog min kamera och gick ner till stranden. Hade tur att det var solnedgång precis då också :)) Där stannade jag ganska länge och gick sen upp till hotellet för att vänta på att matchen skulle sluta för efteråt skulle vi ut och äta middag. Vi gick till en restaurang som vi åt på för 10 år sedan när vi var på Kreta hela familjen första gången (ätit där minst en gång varje gång jag varit där efter det). Och maten var jättegod som vanligt :))
Här är lite bilder som jag fotade, blev mest strandbilder denna dagen..

Utsikten från våran takterass, hade en mindre balkong under denna också. Var så fint med bergen där bakom.

Stranden var nästan tom på morgonen. Vi var på en del där det inte var mycket folk alls, det var härligt :))

Och stranden på kvällen :))

Jag hade inte med stativet, men ville fota med längre slutartider så jag lånade ett litet bord från där solstolarna var och ställde kameran på.

Avslutar dagen med denna bilden som jag redan visat, men jag ville ha med den i inlägget ändå. Lite större format än sist också ;p

Så fina bilder :D

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Åh så härligt :D

Svar: Jaa :D

Kommentera

E-postadress: (Bara jag som ser den)