Måla i målarböcker

 
Ni kanske har hört den senaste tiden om "målarböcker för vuxna"? En grej som blivit rätt populär nu. I slutet av augusti berättade Sandra för mig att hon hade börjat med detta och det lät som en grej som skulle passa mig med då jag alltid har gillat att måla och hålla på med olika färger. Målar lite ibland vid sidan av fotandet, men inget som jag visat i bloggen :p
Jag köpte en bok (Tropical wonderland) och testade med några billiga träpennor jag hade hemma. Tyckte det var väldigt roligt, så jag beställde lite fler och bättre pennor från ebay och nu är det ännu roligare när man har massa nyanser. Köpte en nysläppt bok i London som heter Lost Ocean som jag gillar mycket. Massa småpill i den, men det är kul och bilderna i den är så fina. Tar bara sån tid innan man är klar med en bild. 
 
Har inte lagt upp något om detta i bloggen tidigare, vet inte om det är så kul för er att se. Eller vill ni se mina målade bilder då och då här? 

Sjukt vackra bilder! Såg förresten att de ska släppa en målarbok med Harry Potter. haha emblem, karaktärer etc :P

Svar: Tack! :)) Jaa, jag såg den boken i London och kollade lite i den. Ville köpa den, men den kändes inte riktigt som min typ av bilder ;/
Johanna Fåglund

Sandra

Jag vill se ;)

Svar: Haha det får du ändå i gruppen ;p
Johanna Fåglund

Mikaela

Riktigt vackra bilder! Bra jobbat :) och ser gärna mer av detta i bloggen 😀

Svar: Tack! Vad kul, kanske kommer dyka upp lite fler då och då :))
Johanna Fåglund

Läckert! Visste inte ens att det fanns.. Bilden nere till höger är ju gudomlig :) Och yees, klart vi vill se dina alster! Helst där du målar på fri hand :D

Svar: Tack :)) Det visste inte jag heller innan min kompis sa det till mig, var bara tvungen att testa då :p Brukar inte bli mycket sånt här på frihand, gillar mer att färglägga, annars målar jag lite med akvarell och så ibland bara.
Johanna Fåglund

Köpte en sådan bok för ett tag sedan och började måla för några kvällar sedan. Det är verkligen avslappnande och roligt! :) Skulle vara kul att se fler bilder du målat i bloggen också!

Svar: Vad kul! Håller med, när man väl börjat kan man sitta med det hur länge som helst :p
Johanna Fåglund

Tipsa gärna om vilka pennor som är bra och prisvärda.

Svar: Jag tycker att dom jag köpte på ebay, Marco Raffine 72 pack är väldigt prisvärda och jättebra. Kostar ca 180kr.
Johanna Fåglund

Fina bilder! :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Kunde inte svara på ditt svar på min kommentar, så skriver en ny :D Men aaa, menade att du skulle lägga upp dina alster, sen hur du målar eller med vad spelar ingen roll, så jag vill meeer än gärna se typ dina akvarellmålningar och så :D

Svar: Okej, vad kul att du vill se sånt också. Kanske kommer dyka upp något då och då :p Är sån att om jag inte blir helt nöjd med mina målningar vågar jag inte visa dom för någon haha :p
Johanna Fåglund

Jag har precis köpt färgpennor och beställt hem två målarböcker ^^ ska bli redigt kul att få "kladda" igen haha.

Svar: Vad roligt! :D
Johanna Fåglund

Jättefina! Såg att det skulle komma (eller om det redan kommit) en vuxenmålarbok med Harry Potter. Funderar på att köpa den :)

Svar: Tack! Den har inte släppts här än, men i London fanns den och jag tittade lite i den, fast kände inte riktigt att det var min typ av bilder ;/ Ville hellre ha Lost Ocean som jag köpte :p
Johanna Fåglund

WOW!! Galet fräckt!

Svar: Tack!! :))
Johanna Fåglund

Vad duktig du är på det också :) Jag skulle nog aldrig ha tålamod :P

Svar: Tack! :D Ja, tålamod behövs om man målar bilder med massa små detaljer, vilket jag tycker är jättekul :))
Johanna Fåglund

var gärna med och tävla om ett presentkort hos caseapp på min blogg!

Svar: Dom har bara iPhonegrejer eller? Jag använder samsung :p
Johanna Fåglund

åh vad härligt! tror det skulle passa mig också, vid sidan av allt plugg! målarböcker är så underskattade <33

Svar: Ja, det är dom verkligen! Det är väldigt bra att ha och koppla bort pluggandet för en stund :))
Johanna Fåglund

Åh, så fina!
Har två målarböcker hemma, är inte den bästa på att avsluta saker så de är halvfulla med nästan färdiga teckningar u.u

Svar: Tack! Haha jag har varit ganska bra på att avsluta mina iaf, fast har nog någon som inte är klar :p
Johanna Fåglund

Ja, fenomenet har verkligen exploderat. Men det är roligt att målarböcker har blivit så populära och visat sig vara en så bra avkoppling. Jag gav ut en målarbok tidigare i år. Jag skulle inte kalla den mindfulness mera playfulness. Här kan du kolla in den om du är nyfiken: http://lunaspapershop.tictail.com/product/luna-friends-målarbok
Ha en bra dag!
/Malin

Svar: Ja, det är en väldigt kul grej :)) Åh, vad roligt! Bilderna ser jättefina ut, vilka söta figurer :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: