Bokedalen

Igår åkte jag och Tobias till bokedalen för att gå lite där i skogarna. Gick i över tre timmar och det blev nästan en mil,  härligt att komma ut i det fina vädret och fota lite. Det är så fint nu på våren med alla gröna färger, speciellt i bokskogen! :)) 
Vi hittade lite roliga djur också. Först en fladdermus som ingen av oss hann få en bild på. Den flög runt jättenära oss, men precis när jag hade bytt till rätt objektiv försvann den ;o Sen hittade vi två kopparormar/kopparödlor eller vad man vill kalla det, jag säger orm för det ser mer ut som en orm :p Dom var söta iaf :)) 
 
Det hann bli ganska många bilder på tre timmar och här är några av dom.. 
Vi klättrade upp på ett hopptorn vid en sjö :)) 
 
Lite läskigt :p 
 
Den första kopparormen :)) 
 
Och den andra. Denna låg på vägen, så det var lättare att fota, men den rörde sig som en galning, så det blev ändå svårt :p  
 
I bokskogen :)) 
 
Och framme på parkeringen tog jag en sista bild :)) 
 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR / Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1

skogspromenader är dom mysigaste promenaderna! Då får man också dom finaste bilderna :)

Svar: Ja, det är väldigt mysigt med skogspromenader! Jag tycker det är rätt svårt att få bra bilder i skogen, men det kan bli riktigt fina bilder när man väl lyckas :))
Johanna Fåglund

Jättefina bilder :D

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så många vackra bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: