Panorama över vintergatan och norrskenet

Kollade igenom mina norrskensbilder som jag fotade för nästan två månader sen här i Göteborg och redigerade en panorama som jag inte hade satt ihop innan. Nu är det för ljust för att fota stjärnor och norrsken, men till hösten ska jag ha lite mer koll på norrsken, var ju nu i våras jag började kolla det. 
Har ni fotat norrsken någon gång? Länka gärna era bilder i så fall, hade vart kul att se :)) 
 
Klicka på bilden för att se den större.. 
Nikon D800 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR

Jättefin bild! Jag har fotat norrsken en gång, blev inte speciellt bra tycker jag men de var ju första gången så att. Har inget inlägg med dom bilderna men har en av dom i min header så du kan kolla där om du vill! :)

Svar: Tack! :)) Jag gick in och kollade, det var en fin bild. Lite närmare också än det norrskenet jag såg :p
Johanna Fåglund

Åh vackert!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

fin bild<3

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Men åååh jag hade så gärna velat fota och titta på norrsken, har aldrig gjort. Det ser så himlans fint ut! Så glittrigt! :)

Svar: Du får försöka göra det till hösten då :)) Det syns bättre på bild än i verkligheten, men det är ändå väldigt roligt!
Johanna Fåglund

Så fin bild! Helt magisk :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Fantastiskt fin bild. Tyvärr bor jag inte så att vi har norrsken här (Enköping) men min farbror fotar norrsken i tid och otid, och jag ser fram emot att kunna göra det när jag är på besök i Lycksele någon gång.
Jag får nöja mig med att fota mina djur.. det är mina huvudsakliga motiv. Hästar, hundar, katter.. och en och annan orm som ringlar i min väg (se bloggen så förstår du). Ha en fin dag!!

Svar: Tack så mycket! :)) Det kan faktiskt vara norrsken även längre ner i landet, vissa tillfällen ända ner i skåne. Bilden här över är fotad från Göteborg, så bara du håller koll på när det kommer mycket norrsken (rekommenderar sidan norrsken på facebook) och åker till en mörk plats med utsikt åt norr (helst utan en stad i närheten åt det hållet), så ska du se att du kan fota det :))
Johanna Fåglund

Fantastiskt fint!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Wow vackert!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Helt fantastisk bild!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

WOW så vackert :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh så himla fint! :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Sjukt fin bild! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Superduper fin bild! Aldrig fotat norrsken men måste göra det nån gång :D

Svar: Tack :D Ja, du borde testa på det någon gång :))
Johanna Fåglund

Wow! Vilken underbar bild!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

WOW!

Svar: :D
Johanna Fåglund

Redigerade du in stjärnorna eller tog du precis världens snyggatse bild?!

Svar: Haha jag har gjort dom tydligare, men inget är inklippt eller så :p Kul att du gillar bilden :))
Johanna Fåglund

Så himla fint !

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Åh vilken finbild!

Svar: Tack:))
Johanna Fåglund

Åh, vilken fin bild!

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Helt magiskt, vad duktig du är på att fota och efterbehandla :)

Svar: Åh, tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Otroligt vackert :-)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Otroligt vacker bild!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Så vackert :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så himla fint!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Vilken underbar bild! =)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

wow så snyggt! :O

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

va fin bild :) !

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Wow, så himla vackert!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så vackert!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Wow!

Svar: :D
Johanna Fåglund

Riktigt fin bild. Har också tänkt fota lite sånt, men blir aldrig riktigt tid och ork med det. Tänker mig jag ska satsa på det till hösten. I sommar blir det dock annan fotografering, känns som det fått ligga på hyllan ett tag.

Svar: Tack så mycket! Ja, lite jobbigt ibland att ta sig ut mitt i natten, men när man väl står där är det värt det. Tycker du ska testa i höst :))
Johanna Fåglund

Vilken fin bild :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Jag har aldrig sett norrsken "live" men jag skulle vilja göra det. Det ser så häftigt ut.

Svar: Det är så häftigt, men just detta syntes ganska svagt i verkligheten. Hade velat se det precis ovanför, det ser väldigt häftigt ut :))
Johanna Fåglund

Man ser ju ett stärnfall där ju, helt otroligt ♥stardust♥ som för övrigt är en grymt bra film

Svar: Det långa strecket till höger är ett flygplan :p Till vänster i bilden ser man två mindre streck och det är en satellit :))
Johanna Fåglund

Otroligt fint!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Åh så vackert! Har just funnit din blogg och kan inte sluta titta på alla fina bilder! Du är så duktig! :)

Svar: Åh, vad roligt! Tack så mycket :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: