Nytt objektiv :))

Idag köpte jag ett nytt objektiv, ett Nikon 85mm 1.8G. Jag hade den äldre versionen av det objektivet och har haft det sen jag började fota, men inte använt det så mycket. Jag tycker om att fota med den brännvidden, speciellt porträtt, men jag gillade inte objektivet av flera anledningar. Så idag bestämde jag mig för att köpa den nyare versionen som ska vara mycket bättre och sålde även mitt gamla samtidigt. Var ute nu ikväll och testade det i botaniska trädgården i det fina kvällsljuset och det är såå mycket bättre än mitt gamla! Är väldigt nöjd :)) 
 
Nikon D800 / Nikon AF 85/1,8G

Fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Lé Q

Du har väl ett makroobjektiv på 90mm? Kan du inte använda det till porträtt också? Bara nyfiken. :)

Måste ta mig till botaniska nån gång...

Svar: Jo, det har jag testat, men jag gillar bländaren på 85mm bättre, blir en härligare bakgrundsoskärpa :)) Hade gärna haft en 1.4, men det är liite för dyrt för mig just nu :pDet borde du göra, så himla mysigt och fint där nu.
Johanna Fåglund

Så fina bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vilka fina bilder!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Kul med nytt objektiv och härligt att du är nöjd :D Superfina bilder :D

Svar: Ja, verkligen! Tack :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: