London 1 Nov 2015 - Natural History Museum & Hyde Park

Tyckte att det var dags att lägga upp lite fler Londonbilder nu :p 
Den näst sista dagen åkte vi först till Natural History Museum. Ingen av oss hade varit där innan, så tänkte att det kunde vara en kul grej. Vi tänkte att det var det stället som dom spelade in Natt på museet 3, men det är ju The British Museum dom var på i den, men har ändå med vissa saker som fanns på det som vi var på (dinosaurien tex). 
I början var det kul att titta runt och så, men efter en stund blev det så mycket folk att det bara blev jobbigt att komma fram. Dinosaurieavdelningen tyckte jag var roligast, vi borde ha gått dit från början, men vi visste ju inte vart allt låg, så vi hamnade där i slutet och det var massa folk då. 
Efter en stund inne där gick vi runt lite på gatorna ute och tog sedan tunnelbanan till Hyde Park. Det hade varit så mysigt att gå där, så vi ville göra det igen medan solen fortfarande var uppe. Där åt vi en sen frukost på en bänk under ett fint höstträd och sen blev det en rätt lång promenad i parken. 
Senare åkte vi in mot stan och tittade lite i affärer, fikade och åt en god middag. Så det blev ännu en mysig dag i London :)) 
 
Var dimmigt på morgonen när vi gick mot tunnelbanan. 
 
Denna tyckte jag blev bra för att vara fotad med mobilen :)) (orkade inte byta till vidvinkel på min vanliga kamera :p) 
 
En Dront :)) 
 
Sen hamnade vi i Hyde Park. 
 
Där fanns det papegojor också
 
Ljuset var såååå fint!! 
 
Nikon D800 / Nikon 50mm 1.4 / Nikon AF-S 16-35/4 G ED VR / Samsung Galaxy S6
 

Åh så fina bilder. Tänkte besöka museet nu när vi åker tillbaka. Så peppad! Ännu mer efter dessa bilder :)
Åh min älskade park den är ju så mysig att promenera runt i :)

Svar: Tack! :)) Det borde du göra (rekommenderar inte att gå dit på en helg bara, nog bättre mitt i veckan om man har möjlighet :p)
Johanna Fåglund

Gud så fina bilder. Du är verkligen en inspiration att vilja bli bättre. Jag tycker stadsfoto är svårt. Åh jag älskar London!!

Svar: Tack så mycket! Vad roligt att höra :))
Johanna Fåglund

Grymt fina bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Som vanligt superfina bilder :)

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

vilka vackra bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Jättefina bilder!
London är underbart med, jag flyttade nyss dit :)

Svar: Tack så mycket! Åh, vad roligt. Hoppas du får det bra där :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: