London 6 April 2015 - Tower Bridge

Dagen efter konserten hade vi en hel dag i London att spendera. Lisa hade aldrig varit där innan, så vi skulle försöka hinna med att se så mycket som möjligt. Detta var min fjärde gång där, men det är ändå alltid lika kul att se allting. 
Vi gick från hotellet lite innan 10 på morgonen och tog tunnelbanan till Tower Hill där vi skulle se Towern och Tower Bridge. Det var riktigt härligt väder, tror vi hade 17 grader denna dagen och soligt :)) Mycket folk var det också, väldigt mycket på vissa ställen. 
Vi gick ner mot Tower Bridge, gick in på Starbucks och köpte frukost och satt på en bänk med fin utsikt och åt. Sen skulle vi gå över bron och gå vidare på andra sidan bort till Millennium Bridge som vi tänkte gå över till andra sidan igen. Det blev en hel del bilder, så kommer bara lägga upp bilder fram tills vi kom till Millennium Bridge i detta inlägget. Ska försöka att inte vara så seg på att få upp bilderna nu som jag har varit vissa resor :p  
 
The Tower of London 
 
Tower Bridge
 
Tycker den bron är så fin. Hade aldrig varit där på dagen innan, bara kvällen en gång :p 
 
På andra sidan. Vi visste inte riktigt var vi var, men det gick bra ändå :p 
 
Det fanns många blommande träd också :)) 
 
Och här var vi framme vid Millennium Bridge. Det var den som förstördes i början av Harry Potter and the half blood prince. Så det var lite därför jag ville gå över den :p 

Åh så fina bilder :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh vilka fina bilder, nu saknar jag ju den där finfina staden, haha har en nästan identisk bild som den längst ner här :P Gjorde tavla av den som hänger på väggen :P
Towern är riktigt häftig, och the white tower därinne är riktigt vackert trots sin hemska historia :D

Svar: Tack! :D Haha jasså :p Jag har också tänkt göra en tavla av någon av bilderna jag fotade under resan. Jag kan inte historian så bra, men det är fint i alla fall :))
Johanna Fåglund

Som jag saknar denna stad. Underbara bilder !!

Svar: Gör jag med redan :p Tack!!
Johanna Fåglund

Om du är nyfiken finns det 2 bra tv-serier om historien. The White Queen där The White Tower användes mycket och The Tudors och ja typ Anne Boleyn och allt det :D

Svar: Okej :)) Kanske får kolla upp det någon gång :p
Johanna Fåglund

superfina bilder! :)

Svar: Tack Alma :))
Johanna Fåglund

Tycker det är så häftigt när man är vid Tower Hill att man får med urgamla byggnader på samma kort som supermoderna. :-) Überläckra bilder som vanligt!! Älskade London

Svar: Ja, det är väldigt häftigt :)) Gillar det med London att dom har kvar sina gamla hus, men ändå bygger nya moderna. Tack så mycket :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: