Norge 18 September 2014 - Stjärnklart

Vi kom fram till campingen vid halv 9 på kvällen och det höll på att bli mörkt. En halvtimma senare gick jag ut för att fota lite, men tyckte att det var lite för ljust, så jag gick in igen. 50 minuter senare tittade jag ut igen och det var verkligen hur mycket stjärnor som helst på himlen. Tog stativet och kameran och gick ner till fjorden som låg precis bakom våran lilla stuga. Hade typ kunnat sitta där ute hela natten för det var så fint, men vi hade ju åkt bil i 14 timmar och jag hade inte sovit mycket natten innan, så det var väldigt härligt att gå in och lägga sig :p 
Och det var slutet av första dagen i Norge :)) 
 
Man ser bara några få stjärnor här, men sen kom det fram lite mer :)) 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm 
 
Som vanligt länkar jag till mitt inlägg där jag beskriver hur jag fotar sånna här bilder. Klicka här för att komma till det! 

Oj va vackert! Norge står med på listan över länder som skall besökas nästa år =)

Svar: Tack :)) Det är verkligen häftigt där, så du borde ge det ett besök!
Johanna Fåglund

Wow! Fantastiske bilder! Slik har jeg aldri sett mitt vakre land :) Hvor i Norge er dette?

Svar: Tack så mycket! :)) Vid Stryn var detta.
Johanna Fåglund

Förstår att du gick ut igen, magiskt fint :)

Svar: Ja, man får ju inte missa något så fint :))
Johanna Fåglund

men oj så fint!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Underbart fint !

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Sjukt fina bilder! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Så vackert, jag älskar stjärnor!

Svar: Tack :D Jag med!
Johanna Fåglund

WOW herre jävlar vad mycket stjärnor du fick med!! 0.0 Sjukt maffiga och snygga bilder :)

Svar: Jaa, månen var ju inte uppe, så det syntes extra många! :D Tack så mycket!!
Johanna Fåglund

Såååå jäkla häftigt!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh gud så magiska bilder! :D

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Wow! Så himla fina bilder!! :)

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Hej. Jag läste igenom ditt inlägg du länkade i detta inlägget. Jag är fullt medveten om hur man ska fotografera och allt såntdär, men .. vart ska man fota?

Jag vet att du bodde vid järnbrott förut, vi pratade om det för länge sen, och jag bor uppe vid högsbo. Har du några tips? Provade vid Masthuggskyrkan nyligen, man såg inte en enda stjärna .. Lite tråkigt. Snälla, hjälp! :)

Svar: Hej! Ja, det är verkligen svårt att fota stjärnor här i stan. Så jag brukar åka ner mot vallda sandö, lite utanför Kungsbacka när jag ska fota stjärnor. Man ser ändå ljuset från Göteborg en del, men det är bättre iaf. Helst ska det vara en natt när månen inte är uppe också så ser man ännu fler stjärnor.
Johanna Fåglund

wow, så maffiga bilder! Längtar tills det blir stjärnklart här så jag kan fota lite stjärnor också :) Superfina bilder verkligen!

Svar: Tack så mycket! :)) Det är en av dom bra sakerna med att det blir mörkare, att man kan fota stjärnor :p
Johanna Fåglund

Så vackert:-)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: