Spindeln

Jag har ju såklart blivit sjuk nu också, lite lagom till solen ville titta fram igen. Kände igår att jag började få ont i halsen och det blev bara värre och värre. Orkade ju iaf fota på kvällen, men inatt mådde jag jättedåligt och har gjort det hela dagen idag. Måste bli frisk till helgen, kan inte vara sjuk då! 
 
Jag tänkte iaf lägga upp en bild idag och berätta den hemska historian bakom den. Tog den i början av november, men har glömt av att lägga upp den. 
Vi har ju en sån bra utsikt från våran balkong så när jag har gjort timelapsar därifrån när det varit fint ute, då har jag ibland glömt att ta in mitt stativ. En kväll skulle jag göra en ny timelapse, stativet hade stått ute i någon dag då och när jag skulle sätta dit kameran blev jag livrädd när jag såg en jätteäcklig spindel precis vid ena handtaget på stativet!! Jag var ensam hemma då och kunde inte ta bort den själv så jag kunde inte använda stativet tills jag visste säkert att den var helt borta så det fick stå kvar där ute. 
 
På halloween hade jag ju kompisar hemma och när vi skulle fota sminkningarna använde jag Tobias stativ (som jag inte gillar :p). Jag berättade om spindeln och en viss Pernilla gick ut för att se om det fanns någon spindel på mitt stativ ute på balkongen och efter att både hon och Lisa hade gjort en (kanske lite för snabb) titt på det tog hon in det. Jag trodde då inte att spindeln var borta :p 
Vi åkte in till stan och när jag kom hem på natten såg jag ett nytt spindelnät, bara en tråd från stativet till en blomma i fönstret. Kunde inte se någon spindel, så jag gick in och la mig (hade inte gått om det var i samma rum, men det var det inte nu).
På morgonen efter såg jag ett jättestort spindelnät mellan stativet och blomman och mitt i sitter spindeln!! Jag tog några snabba bilder innan jag ringde till pappa, så fick han komma sen och ta bort den. Då var stativet räddat och jag kan använda det igen, så det slutade ju bra iaf. Annars kanske det fortfarande hade stått där ute. (Tanken på att köpa nytt stativ hade slått mig när jag aldrig kunde hitta spindeln) Hatar verkligen spindlar, man kan kanske inte tro det när man ser mina bilder, men det gör jag :p 
 
Inte mysigt med denna spindeln som ockuperat stativet ;o 
 
Nikon D800 - Tamron 90mm 2.8 macro 

Vacker bild blev det iallafall av mardrömmen

Svar: Tack! :)) Dom är roliga att fota, men att dom ockuperar ens stativ är inte okej :p
Johanna Fåglund

Läskigt nära!

Svar: Jaa ;o
Johanna Fåglund

Usch usch usch! Jag avskyr spindlar, så himla knasigt ändå att ett sånt litet djur kan skrämma slag på så många människor. :p

Svar: Haha ja, egentligen är det det :p Men dom är ju bara så himla äckliga!
Johanna Fåglund

Synd med sjukan, men en väldigt din bild!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Fyfan vilken hat-kärlek jag har till dina spindelbilder....xD

Svar: Haha :P
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: