Norge 19 September 2014 - Trollstigen

Nu har jag kommit fram till det sista inlägget från andra dagen i Norge. Som jag skrev sist så började det bli mörkt och vi närmade oss våran camping, men först skulle vi ner för Trollstigen, så det blev ju såklart ett stopp där också. Vi var helt själva där till en början, men det kom några till efter en stund. Känns annorlunda när det inte är några andra där, mycket mysigare :)) 
Vi körde ner för Trollsigen, stannade på en plats och fotade vattenfallet som finns där (väldigt stort) och sedan var vi nästan framme på campingen vid 21-tiden. Trollstigen Camping skulle vi bo på i två nätter i en liten stuga. 
Då var alla bilder från andra dagen klara, nästa dag skulle vi göra fler roliga saker och fota ännu mera :)) 
 
Denna trappan alltså.. För låga för att ta ett steg i taget och för breda för att ta två :P 
 
Även om jag varit här innan så tyckte jag att det var lika häftigt som första gången. 
 
<3
 
Vattenfallet är verkligen mycket större än det ser ut på bilderna. Här gjorde jag en panorama på höjden och där uppe ser man utsiktsplatsen som vi var på innan. 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm / Nikon 50mm 1.4 

fina bilder

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Haha, det där med trappan känner jag igen :) konstaterade precis samma sak när vi va där :)

Svar: Haha dom var väldigt jobbiga att gå i :P
Johanna Fåglund

vilka fina bilder!

Svar: Åh, tack! :))
Johanna Fåglund

Underbara bilder! Där skulle jag vilja vandra någon gång :-) Norge är så vackert!

Svar: Tack så mycket! Ja, det är verkligen fint där :))
Johanna Fåglund

Åh så fina bilder! Och vilken vacker natur! :D

Svar: Tack! :)) Ja, det är hur fint som helst där :D
Johanna Fåglund

Så vackert!
Jättefina bilder :)

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Dina bilder alltså.. No words needed.

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Riktigt fina bilder! Saknar Norge lite extra nu :)

Svar: Tack! :)) Det gör jag också även om jag var där för nästan två månader sen :p
Johanna Fåglund

Åh va fint! speciellt den sista väg-bilden!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Ser så fint ut!! Vackra bilder :)

Svar: Det var det också! Tack! :))
Johanna Fåglund

Asså herregud vad vackra bilder!

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Emilia

Så fina bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vackert!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Fina bilder.....

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

gud vilka underbara bilder! ser så fint ut! :} femte och sjätte bilden påminner väldigt mycket om stelvio-passet i italien haha!

Svar: Tack! :D Fick googla det där, men ja, det var lite likt faktiskt :p
Johanna Fåglund

Häftiga bilder :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh så vackert! Grannlandet är verkligen vackrare och mer oförutsägbart än vad man tror :)

/hundredkitchenstories.blogg.se

Svar: Ja, det kan man verkligen säga att det är :))
Johanna Fåglund

Norge är så fint! Och du tar jättefina bilder.

Svar: Ja, det är det! Tack! :D
Johanna Fåglund

Riktigt fina bilder =)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder! Norge har verkligen underbar natur, så sugen på att åka dit och fotografera :)

Svar: Tack! :)) Det borde du göra!
Johanna Fåglund

Vattenfallet påminner lite om vårt svenska Njuperskär i Gröversjöns naturresarvat. Vilka minnen det lockar fram för mig :)

Svar: Fick googla på det :p Men ja, på bilderna påminner det lite om det, fast inte lika mycket i verkligheten.
Johanna Fåglund

Nä, verkligheten är alltid annorlunda :)
Det är Sveriges högsta vattenfall på 90 meter om jag inte minns fel. Det var en upplevelse bara att få stå nåfra meter från det fallet :D

Svar: Kan tänka mig att det var häftigt! Man känner sig så himla liten vid sånna tillfällen :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: