Colours

Nyss kommit hem från vårat lilla farsdag-firande. Var ute och åt med mamma, pappa och min bror på en restaurang i stan. Väldigt mysigt :)) 
 
I fredags tog jag fram mina akvarellfärger och fotade lite med dom och vatten. Var i november förra året jag tog sånna här bilder sist och tänkte det kunde vara kul att testa igen nu ett år senare. Fotade mycket vanliga vattendroppar med olika bakgrunder som speglades för 4-5 år sedan, men ville göra något annorlunda, så kom på detta med akvarellfärger :p Gillar hur vattnet och dropparna har olika färger och att vissa ser ut som gubbar och spöken :)) 
 
Äggula? :p 
 
Spöke :)) 
 
Nikon D800 - Tamron 90mm 2.8 macro - Nikon Speedlight SB-600
 
Har egentligen ännu fler bilder. Vill ni se fler? 

Gud vad häftiga bilder! :) Ser gärna fler!

Svar: Tack :)) Får kanske lägga upp fler någon dag då :p
Johanna Fåglund

Satans va snygga bilder :D klart vi vill se mer utav dessa :D

Svar: Åh, tack :D Hehe vad bra, då kommer det nog dyka upp lite fler i veckan :p
Johanna Fåglund

Snyggt! Speciellt den med glitter i :)

Svar: Tack! :)) Det är inte glitter, färgen hade torkat så det blev som smulor i vattnet :p Men glitter var en bra idé ju :p
Johanna Fåglund

Supersnyggt! Måste testa detta någon gång. :D

Svar: Tack! :)) Gör det!
Johanna Fåglund

em

grymt fint! :D
vill gärna se fler , & gärna ett inlägg om hur du gör när du fotar dessa :)

Svar: Tack! :)) Kommer nog upp fler i veckan. Jag glömde ta en bild på hur det såg ut när jag fotade. Men stod och droppade med en pipett över ett glas med vatten med en extern blixt från sidan. Vet inte hur jag ska förklara bra :p
Johanna Fåglund

Men shit va snyggt! Den sista ser det ut som gubbar som hänger över en ring =)

Svar: Tack! :D Haha, ja det gör det typ :p
Johanna Fåglund

Ser nästan datagjort ut, så snyggt fångat är det. Grymt !

Svar: Hehe jasså :P Tack! :D
Johanna Fåglund

Jättesnygga bilder! Nummer 2 och den sista är mina favoriter :D

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Underbara bilder! Hela din blogg är helt underbar!

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Så sjukt coola bilder! Kan du inte göra ett inlägg om hur du fotar de? :D

Svar: Tack! :)) Jag tog ingen bild på det så det är lite svårt att förklara.. Men jag stod och droppade med en pipett över ett glas med vatten med en extern blixt från sidan. Vet inte hur jag ska förklara bra :p
Johanna Fåglund

Coola bilder :D

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

sv: så lite så :)

Så himla fint! Du har tagit vattendropparna till en helt ny nivå! ;) Gillar speciellt den sista bilden! :)

Svar: Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Det skulle var jätteroligt om du skulle kunna göra ett inlägg om hur du gör detta. Ge lite tips och så!
Om du inte gjort de förr förstås och att jag missat de! :)

Svar: Tycker det är lite svårt att förklara och jag tog inga bilder på hur det såg ut. Men jag droppade akvarellfärger med pipett i ett glas med vatten med en blixt från sidan. Bättre än så kan jag inte förklara :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: