Vintergatan Panorama

Satte ihop en panorama av några bilder som jag tog när jag och Lisa var ute vid havet och fotade stjärnor för en vecka sen. Synd att det kom med så mycket ljus från stan där till höger. Får ta en bättre bild någon annan gång när jag är lite längre ifrån alla ljus :)) 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm 
Klicka på bilden för att se den lite större 
 

Snyggt! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Maria

Riktigt snyggt! Men för att ta en panorama bild behöver man ju flera bilder, hur kommer det sig att det inte ser ut som stjärnorna flyttat sig?
Kanske lite dåligt formulerad fråga... men hoppas du förstår! :)

Svar: Tack :)) Jadå, jag förstår vad du menar. Tror att det inte syns för att stjärnorna inte hunnit röra sig så mycket på den tiden tills jag tar bilden bredvid. Men jag är inte säker faktiskt :p haha
Johanna Fåglund

Otroligt vackert !

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Vad har du för inställningar på denna bilden? Försökte fota stjärnor och det blev värdelöst trots att jag kollade igenom ditt tipsinlägg om hur man fotar stjärnor,, :(

Svar: Jag hade 30sek f/4 och ISO 2500. Vad tråkigt ;/ Var du på något mörkt ställe långt ifrån ljus från städer? Det gör väldigt mycket att vara på ett mörkt ställe och att månen inte lyser.
Johanna Fåglund

WOW! Helt fantastisk :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: