15 Mars

Idag gick jag och Sandra en sväng i slottsskogen. Så härligt väder även om det blåste en del. Efter vi hade varit där fotade jag lite inne på botaniska trädgården. Har kommit en del blommor nu, älskar när våren är såhär tidig! :)) 
 
Hittade en hackspett uppe i ett träd, fast fick inte så bra vinkel på den. 
 
En ekorre hittade vi också :)) Denna fick jag lite bättre vinkel på. 
 
 Nikon D800 - Nikon 50mm 1.4 - Nikon 70-300mm 

Åh vad fint! Jag vill också fota ekorrar men har aldrig sett någon där. Men får kolla lite mer :)

Svar: Tack :)) Du får hålla utkik när du är ute och går så kanske du hittar någon.
Johanna Fåglund

Åh ekorren! ^____^ Fina bilder btw!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

så fina bilder

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så otroligt fina bilder! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Hejsan, jag ser att du också använder Nikon, vet du något bra ställe med billigare objektiv? Helst med bra zoom då jag älskar att knäppa närgångna bilder, svårt att förklara men jag tror du förstår!:)

Svar: Är det närbilder du vill fota är det bättre med ett macroobjektiv, det är objektiv som är gjorda för att fota på nära håll (man kan ju såklart fota på långt håll också), men det är ingen zoom på dom. Jag använder Tamron 90mm 2.8 macro som jag är väldigt nöjd med, det kan jag rekommendera om du vill fota sånna bilder :)) Vilket ställe det är billigast på vet jag inte, men det kan man kolla upp på prisjakt.
Johanna Fåglund

Tack för svar!
Jag har funderat på ett sådant men jag vill även kunna komma nära om jag är en bit bort och få fina närbilder på ett sådant sätt! :)

Svar: Okej, det finns ju telezoomar med macrofunktion, men det är inte alls lika bra som riktigt macro + att billiga telezoomar sällan är speciellt bra. Skulle du ändå vilja ha ett sånt kan du alltid googla runt lite och se om du hittar något :))
Johanna Fåglund

Å så fina foton!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh vad söt ekorren är :D

Svar: Jaa :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: