Sicilien 16 maj 2014 - Catania

Nu har jag äntligen fixat några bilder till från Sicilien, har kommit massa andra bilder ivägen hela tiden, så det går lite segt med dom här. 
Denna dagen började iaf med soligt väder, men det såg ut att komma in lite moln från bergen bakom oss igen. Så istället för att betala för solstolar nere på stranden gick vi upp och solade på våran takterrass. Molnen kom närmare och närmare och efter ett tag kom regnet och ett åskoväder. Inte så roligt att behöva gå ner till rummet igen, men vi bestämde oss för att åka in till Catania som är en lite större stad på Sicilien. Vi gjorde iordning oss och sen gick vi upp mot bussen. Då hade vädret blivit lite bättre också som tur var. Bussen skulle komma efter typ 10 minuter eller något, men den var väldigt mycket sen. Vi stod där i 45 minuter och väntade tills den äntligen kom. Sen tog det 45 minuter att åka in till Catania också. 
Väl framme i Catania visste vi inte rikigt vart vi skulle gå, det tog en stund innan vi hittade in till shoppinggatorna. Där åt vi lunch och sen kollade vi i affärer och åt glass. Senare när vi skulle åka tillbaka igen fick vi vänta i ungefär 40 minuter till på bussen. Blev mycket bussväntande denna dagen, men det blev ändå en bra dag. 
Jag tog inte så många bilder, men här är några av dom som jag tog iaf. 
 
Fint väder började dagen med
 
Sen började ovädret dra in ;o 
 
Inte det här man vill se när man ligger och solar! 
 
Här var vägen upp till våran busshållplats :p Lite mysigt ändå. 
 
Etna. En bild jag tog från bussen. Sen satt jag på fel sida för att fota resten av vägen. 
 
Framme i Catania 
 
Jag och mamma. (Snodde denna bilden från mammas fb)
 
Här skulle det vara bröllop. Fin kyrka att gifta sig i :)) 
 
Från bussen på vägen hem tog jag denna bilden, Glalet ljus eller vad? ;o Inte varje dag man ser sånt här fint ljus.  
 
Det var allt från denna dagen. Ska försöka att inte ta så lång tid på mig innan jag lägger upp nästa dag :p 

Vilket objektiv använde du på näst sista bilden? Den var otroligt fin!:) precis som alla andra bilder

Svar: Har använt Nikon 16-35mm. Tack! :))
Johanna Fåglund

Åh va härliga bilder =)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Du är så duktig på att fota! Älskar ditt sätt att ta bilder. :)

Svar: Åh, tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

Vackert, så vackert !

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

hittade precis din blogg, och jag säger bara WOW!! Herregud vad duktig du är människa! Grymt bra bilder. fotar själv ganska mycket, och jag önskar att jag nån dag blir lika bra som dig!:D kram!

Alltså shiet vad bra du är på att fota! :D

Svar: Åh, tack! :D
Johanna Fåglund

wow superfina bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: