Sicilien 15 maj 2014 - Taormina

Andra dagen på Sicilien började med att vi gick ner till stranden. Jag och mamma badade i havet och det var riktigt kallt! Vattnet har ju inte hunnit bli varmt där i maj. Var jättefint väder ett tag, men sen drog det in massa moln och vi kunde till slut inte ligga kvar nere på stranden. På vägen tillbaka till hotellet stannade vi och köpte glass och medan vi åt glassen (under tak) så började det ösregna. 
Det blev väldigt fint över havet när man såg hur der regnade långt där borta. Efter ett tag dök en regnbåge upp också. Jag gick upp på våran takterass och fotade därifrån, blev jättemånga bilder på den där regnbågen :p En timelapse också, men vet inte hur den blir än. Lägger upp den en annan gång. 
Lite senare tog vi bussen upp till Taormina som ligger uppe på berget, en jättemysig stad är det. Det var lätt att ta bussen, men läskigt att åka på dom vägarna upp för berget. Där gick vi runt och kollade i affärer och åt middag. Vi fick också sett Etna lite bättre därifrån :)) 
Vi tog taxi tillbaka till hotellet efter vi ätit. Satt ute på balkongen och såg hur det blixtrade borta bakom Taormina typ. Såklart började jag fota och jag satt där ute i  ungefär två timmar. Blev inte många blixtar på bild, mest upplysta moln från blixtarna för dom var lite för långt bort. Hade vi varit kvar i Taormina skulle jag haft en bättre utsikt. Men det blev några bra bilder iaf. Så detta var en bra fotodag för mig. 
 
Regn på gång? 
 
Kokosglass och citronsorbet :)) 
 
Regnbågen var inte så stor, men fin var den. 
 
Från taket 
 
Så häftigt när man ser hur det regnar runt om. Detta gjorde jag en timelapse på som jag hoppas blir bra :)) 
 
Uppe i Taormina 
 
Jag och mamma
 
Fin utsikt över Etna 
 
Blixt :)) 
 
Denna sista har jag ju lagt upp innan, men ville ha med den i inlägget också. 
 
Blev ändå en bra dag även om det började regna :)) 

sjuukt fina bilder!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Hjälp vad vackra bilder! Vilka fina landskap!!! Wow!

Svar: Tack! :D Ja, det är verkligen fint där!
Johanna Fåglund

Du är verkligen en jätteduktig fotograf :)

Svar: Åh, tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Snygga bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Underbara bilder :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Häftiga bilder, speciellt den där med blixten. Ser fantastiskt ut där :D Hoppas att du hade en skön resa.

Svar: Tack så mycket! Det hade jag :))
Johanna Fåglund

Åhh, fantastiska bilder Johanna !

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Wow, fantastiska bilder som alltid hos dig! Älskar bilden med molnen runt Etna. Jag var på Sicilien som liten, blir sugen att åka tillbaka när jag ser dina bilder.=)

Jag ska köpa nytt stativ nu, mitt gamla Digipod klarar inte av nya kamerans vikt. Är du nöjd med ditt stativ? Tycker du att det fungerar bra till makrofoto?

Svar: Åh, tack :D Det är så fint där, skulle också vilja åka tillbaka någon gång :p
Jag skulle inte rekommendera det stativet jag har till en så tung kamera. Skulle egentligen behöva köpa nytt jag med, men jag använder det inte så jätteofta. Använder aldrig stativ när jag fotar macro för jag tycker det är lite jobbigt :p
Johanna Fåglund

Jättefina bilder :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Superfina bilder! Älskar den på Etna :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: