HDR när det är som värst

Jag hittade en väldigt gammal mapp på min hårddisk med några HDR-bilder som jag gjorde när jag precis hade börjat med HDR. Bara för skojs skull tänkte jag lägga upp dom på bloggen så ni kan få något att skratta åt :p Det är väldigt vanligt att man gör överdrivna bilder när man precis har börjat med det här. Det här är verkligen HDR när det är som värst, haha :P Men man måste ju börja nånstans och det är väldigt tur att man lär sig med tiden! 
 
Kan förklara lite kort för er som inte vet vad HDR är. HDR betyder High Dynamic Range och det kan man använda sig av när man vill få fram detaljerna i både mörkare och ljusare delar av bilden. Man tar alltså flera olika bilder (under, normal och överexponerade) som man sen sätter ihop i ett program, jag har använt mig av Photomatix. Och bilderna ska helst inte se ut som dom här under! 
 
Ja, jag gjorde verkligen dom här ramarna också. Haha.
 
Man kan fråga sig hur jag tänkte egentligen.... ;o 
 
Och en nyare HDR-bild då jag hade lärt mig att göra det bättre. Lite förbättring iaf va? :)) 

Åh hjälp vilken skillnad! Haha ja lite roligt. Men det är kul att se att en utvecklas :)

Svar: Hehe ja, det är väldigt kul :P
Johanna Fåglund

Oj, sista bilden är verkligen magisk! En otrolig förändring.

Svar: Åh, tack! :D
Johanna Fåglund

Åh de där klassiska ramarna man körde med i början. Vad snyggt man tyckte det var xD

Svar: Haha jaa! :D
Johanna Fåglund

Herregud, j så brukar de flesta fotografers första hdr bilder se ut. Man drar på allt over do it liksom. Mina såg också ut så från början. Bra att man kan blicka tillbaka och se att man har utvecklats!

Svar: Haha ja! Dom ser helt hemska ut, men väldigt kul att man lärt sig något under åren :p
Johanna Fåglund

Grymt fint bilder

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

du har verkligen utvecklats :D
så snygg sista bild!

Svar: Ja, tur är väl det! :p Tack!!
Johanna Fåglund

Men åh vad vacker den sista, nyare bilden var! Har aldrig hört om HDR innan, det blev verkligen jättehäftiga detaljer.

Svar: Tack! HDR kan bli väldigt fint om man gör det bra :))
Johanna Fåglund

den sista bilden är riktigt häftig!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Åh sista bilden, så himla fin!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vilka fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Inte för att vara sån men eftersom du också tycker det, de flesta bilderna var fina men hdr-redigeringen var inte lika bra hehe, men det roliga är att jag känner igen mig så väl, när jag började med hdr så överredigerade jag dem så hårt, och några skrev det till mig också och jag förstod ingenting men efter att ha kollat på andras hdr-bilder och videos om hdr så förstod jag att mina första bilder var hemska hehe.

Beror ju på vad man gillar då det finns artistiska och realistiska, numera är jag mer för det sistnämda, även om jag då och då fortfarande kanske kan överredigera dem lite för det är inte så lätt som man tror. :) Men den sista bilden var riktigt läcker! :)

Svar: Haha ja, redigeringen jag gjorde är hemsk :p Tror att dom flesta som gjort HDR-bilder kan känna igen sig, så himla lätt att det blir för mycket. Fast det kan bli bra med mycket om man vet vad man gör, inte så som på mina bilder :p Tack!!
Johanna Fåglund

Verkligen förbättring! Sista bilden är verkligen underbar!!!

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Sv: Hehe ja det har du nog rätt i, jag använder också Photmatix nu mera, Photoshops HDR blir inte så bra, men nu har jag börjat lite med Nik Software där de ocskå blir väldigt bra. :)

Svar: Okej :)) Jag gör nästan aldrig HDR längre, men använder ibland HDR-toning i Photoshop, men bara väldigt, väldigt lite för att få fram detaljer utan att det ser "HDRigt" ut :p
Johanna Fåglund

Hihi..jag kan ingenting om bilder så jag tycker de var ganska fina faktiskt :)

Svar: Hehe :P Jag tycker att dom är hemska :p
Johanna Fåglund

Haha! Ja det är lite skillnad! Det är så kul att kunna se sin egna utveckling! :)

Svar: Ja, det är det verkligen :))
Johanna Fåglund

Den sista bilden var ju gudomligt fin! *.*

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Haha, vilken skillnad!
Men alla som fotar har nog något sådant att jämföra. När jag började ta kort och redigera så gjorde jag det i word..
Då tyckte jag att jag var grym, haha.. :)

Svar: Haha jaa! Det är väldigt kul att se tillbaka på :p
Johanna Fåglund

Å sista bilden är verkligen magisk!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Fast jag tycker att det är för att vissa är lite överdrivna som de ser så vackra ut. Som MÅLNINGAR :D

Svar: Hehe ja, om man vet hur man ska göra för att få det bra kan det vara fint, men mina bilder blev bara hemska :P haha
Johanna Fåglund

Den sista bilden är kanonfin!! Visst är det roligt att blicka tillbaka på bilder =)

Svar: Tack! :)) Ja, det är det :p
Johanna Fåglund

Haha, sjukt stor skillnad! Kanske lite svårt att märka när man går över gränsen i början.

Svar: Hehe ja, det är ju det :p
Johanna Fåglund

Så himla coola bilder!

Svar: Kan inte hålla med om att dom 5 första är så bra, men tack! :))
Johanna Fåglund

Vilket roligt inlägg, och viken skillnad mot för dina bilder nu! Kul att se hur man utvecklas! :)

Svar: Ja, det är verkligen kul, och tur att man utvecklas :))
Johanna Fåglund

Grymt coola bilder! :D Kram

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Anna

Jag har alltid beundrat dina hdr-bilder, så det är kul att se att även du har varit nybörjare :)

Svar: Så roligt att höra, tack! :)) Ja, man vill ju vara bra med en gång, men det ligger mycket övning bakom allt man kan :p Så man ska inte ge upp om det inte blir bra med en gång.
Johanna Fåglund

Kul att se hur man utvecklas! :)

Svar: Ja, väldigt kul :))
Johanna Fåglund

Kul och se hur man utvecklas, men samtidigt pinsamt för en själv ;D

Svar: Haha ja, verkligen! :p
Johanna Fåglund

Haha, det här var ett kul inlägg! Gillar att se fotografers gamla bilder, det är så spännande att se hur de utvecklats. Jag har några liknande HDR-bilder i mitt arkiv. xD

Svar: Haha ja, tycker också det är kul att se hur man utvecklats :p Dom flesta brukar nog göra HDR på detta sättet i början innan man kommer på att det är liiite för mycket haha :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: