Snö!

Nu har det blivit vitt och fint ute (även om man fortfarande ser gräset lite igenom). Passade på att fota några snöflingor nyss också, men det var inte den bästa "fotosnön" som jag kallar den, alltså inte många hela snöflingor, fast några hela hittade jag. Det var inte så lätt att fota dom eftersom dom var såå små, bättre när det kommer större flingor, men detta fick duga :p Längtar efter mitt nya macroobjektiv som jag vunnit, vet inte när jag får det riktigt, men snart hoppas jag :)) 
 
 

Fascinerande med snöflingor... och annat smått... Vad har du använt för utrustning på dessa foton, i vänta på det vunna macrot?

Svar: Ja, verkligen! Jag använder Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1 som är en äldre version av det objektivet som jag vann. Ska bli riktigt kul att testa det nya sen när jag får det :))
Johanna Fåglund

Superfina bilder :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

vad coolt! man ser flingan så himla tydligt :)

Svar: Tack :)) Ja, dom är så fina!
Johanna Fåglund

Får man fråga var snöflingorna sitter när du fotar dom? Är det på glas? :)

Svar: En liten plastbit sitter dom på, men hade nog varit bättre med glas då denna var lite repig som jag tyckte störde :p
Johanna Fåglund

alltså sista! så fin!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Coola bilder! :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Jättefina foton!! Jag älskar naturfoton :)

Svar: Tack! :)) Jag med!
Johanna Fåglund

Vilket objektiv använde du på snöbilderna? Sjukt fina bilder! :)

Svar: Har använt Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1. Tack! :))
Johanna Fåglund

En otroligt fin och välarbetad blogg, värd att titta in på, du kommer inte att bli besviken ----> www.juliaalbertine.blogg.se

Såå fint!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Ett ord: wow!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Häftiga bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Såå fint! xx
http://nataliealexandra.blogg.se/

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Jag har ju skrivit två gånger tidigare hur fascinerad jag är men jag skriver här också! FANTASTISKT! Och så ska jag fråga en fråga som jag i princip aldrig frågar. Vad har du för bländare på dessa? De är grymt fint tagna och än en gång, du är makalöst duktig!!

Svar: Tack!! Blir så glad av att höra det från dig eftersom du är en stor inspiration för mig! :)) På dessa bilder har jag fotat med bländare 10 (har använt en extern blixt också).
Johanna Fåglund

Fina bilder :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Åååh så vakre :D Skulle ønske snøen kom her også!

Svar: Tack! :)) Har ni inte snö? Här har det kommit en hel del nu.
Johanna Fåglund

Wow coola bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Grymt fina bilder, den sista är så häftig! :) Kan du inte göra ett inlägg där du visar hur du brukar göra när du fotar snöflingor? c:

Svar: Tack så mycket :)) Jag har ett inlägg i kategorin fototips där jag skrivit om hur man fotar frost. Gör typ likadant när jag fotar snöflingor så du kan ju kolla det om du vill.
Johanna Fåglund

Beautiful shots, Johanna! Which lens did you use? :)

Fräna bilder! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: