Bilder, massa bilder ;o

Jag håller på att rensa bland alla mina bilder och raderar massa som jag inte behöver. Det är väldigt mycket onödigt som man sparar, speciellt i dom gamla mapparna. Nu brukar jag vara ganska bra på att rensa med en gång efter att jag lagt in dom på datorn, men förr var jag tydligen inte det :p
Började med detta för längesen egentligen, men det tar tid att gå igenom alla flera tusen bilder som jag har. För skojs skull har jag skrivit upp hur många bilder jag raderat sen jag började med detta och blev rätt förvånad nu när jag räknade ut hur många jag tagit bort än så länge (är inte klar på långa vägar), ca 17 000 bilder ;o Rätt galet, men det är bra att få bort allt som man inte vill ha som bara ligger och tar plats, speciellt nu när mina bilder blir så stora med min D800. Får se hur många det blir efter att jag är klar med allt :p 
Har inte fixat backup på mina bilder på ett tag, så tyckte det var dags att göra det nu. Lägger in alla mina bilder på en 3TB extern hårddisk så att jag får plats med alla på samma ställe, sen har jag två st 1TB som jag har alla bilder på också som backup ifall den jag använder går sönder. Vet ju hur det gick med mina bilder på mobilen när mitt SD-kort gick sönder där ;o Alla försvann.. Men det känns bra att fixa detta nu iaf även om det tar sån tid :)) 
 
Höll nyss på att rensa bilder i min resemapp och eftersom jag vill ha vinter lägger jag upp denna bilden som jag tog för nästan precis två år sen när jag var i Sälen :)) Där var det vinter iaf. 
Nikon D80 - Tamron 10-24mm 

Helt otroliga bilder, varenda gång!
Har följt dig länge utan att kommenterat. I säkert två år.
Tycker det är dags att säga hur jävla awesome du är och att jag älskar dina bilder.
Tack för en fin blogg!

Svar: Hehe ja, det var länge. Kul att du gör det även om du inte kommenterar :)) Tack så mycket! :D
Johanna Fåglund

sjukt fin bild!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Älskar bilden! :D
Måste själv gå igenom massa bilder som jag måste rensa bland, men det är jobbigt och som du skrev; det tar tid, haha!

Svar: Tack! :)) Hehe jaa, det kan verkligen behövas rensas ibland, sparat jättemycket plats på mina hårddiskar nu. Men det är väldigt jobbigt, ja :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: