Vårtecken

Äntligen var det fint väder ute så efter jag hade jobbat klart passade jag på att gå ut med kameran en stund innan solen gick ner. Testade att fota vårtecken med mitt nya macroobjektiv. Är ju "bara" bildstabiliseringen som är trasig, så om den är avstängd funkar det bra. Det kändes jättebra att fota med, skarpt, fina färger och mycket snabbare autofokus än på det gamla macrot från Tamron.
Så himla synd bara att det skulle vara trasigt. Har gått två veckor nu sen jag mailade om det och hon jag har kontakt med skulle höra med leverantören, men hon har fortfarande inte fått något svar av dom ;/ 
 
Det är ju så härligt att gå ut och fota dom första vårtecknena. Här är några av dom som jag hittade idag :))  
 

Ååh sååå fine :D Var herlig våtfølelse i været her idag, men jeg tror det er lenge til snøklokkene dukker opp :)

Svar: Tack! :)) Dom kommer nog snart hos er också :p
Johanna Fåglund

så härligt fina bilder o äntligen fick vi lite sol efter att det vart moln i typ tre månader!

Svar: Tack! :)) Ja, det är så himla tråkigt med allt regn hela tiden så det var riktigt härligt att få se solen lite.
Johanna Fåglund

Vårtecken ?!?! NU !?!!

Svar: Jaa :))
Johanna Fåglund

Så himla härligt att våren är på väg :-)

Svar: Ja, verkligen :))
Johanna Fåglund

Jätte fina bilder!!:) Och fin blogg du har.

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Såå vackra foton! Har du Photoshopat dom?
Kram ida

Svar: Tack :)) Ja, dom är redigerade.
Johanna Fåglund

Fina bilder på blommor som knoppar. Våren är nära =)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder! Här är det fortfarande en halv meter snö haha!

Svar: Tack :)) Hehe jasså
Johanna Fåglund

Härliga färger!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Lizszi

Dina bilder är fantastiska, du är sjukt grym! Men jag har bara en liten fråga, majoriteten utav dina bilder är det väldigt suddigt runt om och fokuset ligger på tex blomman, är det någon inställning på din kamera som gör att det blir så, eller är det ett objektiv eller är det som du redigerar efter?
väldigt tacksam för svar, för jag har funderat över detta länge ^^
Men du är en sjukt begåvad fotograf, älskar verkligen dina bilder!

Svar: Åh, tack så mycket :D När man fotar med stor bländare blir det som inte ligger i fokus suddigt (kallas bokeh). Jag fotar oftast med bländare 1.4. Ett tips på ett bra och inte så dyrt objektiv för att kunna få riktigt fin bokeh är ett 50mm 1.8. :))
Johanna Fåglund

Superfina bilder!
Men jag tycker att det känns lite läskigt att våren börjar komma redan, det är lite förtidigt.. :/

Svar: Tack! :)) Själv gillar jag när det kommer blommor så tidigt (fotade dom sista rosa i januari för nåt år sen), fast det dröjer nog tills det blir vår på riktigt :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: