Golden Eagle

Nu har jag kommit hem från Tobias efter att jag varit där hela helgen. Har vart ute mycket och gått i snön (som börjat smälta bort nu). När vi var ute i fredags och kom till en åker säger Tobias till mig att kolla på en fågel som sitter ute på åkern. Den var så stor, så jag trodde först inte att det var en fågel tills den flög iväg. Jag fick en bild på den, så vi kollade upp att det var en Kungsörn. Sånna ser man inte så ofta, så det var roligt att få se en sån och få en bild på den också. Jag hade 50mm på kameran och den var rätt långt bort, så jag fick beskära bilden så mycket som det gick, men jag tycker ändå det blev en helt okej bild med tanke på att jag tog den med 50mm :p
Sen gick vi ut på åkern för att kolla på spåret efter den. Tog en stund att hitta det, men vi såg stora spår från vingarna och harspår precis där också. Lite kul att man kunde se hur haren sprungit och sen hur örnen dykt ner efter den och missat, sen långa harskutt in i skogen :p 
 
Kungsörnen
 
Spåren efter den. Harspårsen ser man också.  
 
Svårt att se hur stora spåren var på bild, så jag satte mig där bredvid :p 
 

Shit vilka spår!

Svar: Hehe ja ;o Riktigt stora!
Johanna Fåglund

Åh jäklar! Inga små spår haha, så tuffa också! :)

Svar: Haha nej, det var en väldigt stor fågel :p
Johanna Fåglund

Oj jäklar! :O

Svar: :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: