Julklappsleken

Igår kväll spelade jag julklappsleken med familjen. Det var kul, gick lite bättre för mig i år än förra :p Jag och mamma var i Ullared tidigare på dagen och där köpte jag mina paket till leken. Hittade tre små söta tomtar som jag först tänkte köpa till mig själv, men kom på att jag kunde köpa dom till leken och försöka vinna dom :p Slutade med att jag fick mina tomtar + en ljuslykta. Men ljuslyktan gav jag till min bror för han gav mig en bok förra året som han vann (jag slutade bara med en choklad då, så det var snällt). Sen fick jag en salladstång av pappa efteråt som han vunnit, så jag var nöjd :)) 
 
Tänkte skriva hur leken går till ifall någon undrar. 
Man köper några julklappar för en summa man kommit överens om. Lägger alla på ett bord, slår en tärning, får man en 1a eller 6a får man ta ett paket. När alla är tagna öppnar man dom, sen ställer man en timer på ett antal minuter och fortsätter att slå tärningen. På 1 och 6 får man ta något från någon annan, fast man måste alltid ha minst ett paket var (så man inte slutar tomhänt). När tiden är ute får man det man har framför sig :)) Väldigt kul grej att köra om man är några stycken. 
 
Här är mina söta små tomtar :)) 
 
Nikon D800 - Tamron AF SP 90/2,8 Di VC USD Macro 1:1 - Nikon Speedlight SB-600

Lena

Vad kul det låter, vi ska faktiskt köra det för första gången i år så det ska bli spännande. =)

Svar: Det är väldigt kul! Vi började med det förra året och kommer nog fortsätta med det varje år nu :))
Johanna Fåglund

Åh, det där är en jätterolig lek!

Svar: Ja, det är det! :))
Johanna Fåglund

Så rolig lek!! Malin sa att hon såg dig på Gekås, men hon var osäker på om det var du så hon hejade inte haha :P

Svar: Den är väldigt rolig! Ja, hon sa det. Tänkte att jag kanske skulle se henne för jag vet ju att hon jobbar där, men så gick jag bara förbi ;o Inte så uppmärksam :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: