Grattis Elton

Blir ännu ett inlägg med bilder på Elton, men han fyller ju 1 år idag den lilla sötnosen. Så stor han har blivit nu, fast fortfarande liten, och lite gråhårig också, men det blev han rätt tidigt. Gjorde ett kollage med bilder från hans första år :)) 
 
Bilden uppe till vänster är den första jag fotade på honom och nere till höger den senaste. Han har förändrats en del, ser inte så valpig ut längre :p 

Vilken liten sötnos :)

Svar: Jaa :))
Johanna Fåglund

Grattis Elton! :)
Herregud så söt han är och vilka fantastiska bilder!! :)

Svar: Ja, han är jättesöt! Tack! :))
Johanna Fåglund

Ett stort grattis!

Svar: Han säger nog tack :))
Johanna Fåglund

Grattis till honom :)

Svar: Han tackar nog :))
Johanna Fåglund

Snygga bilder! Mina djur vill fan aldrig sitta still alltsa, haha sa svart att fota dem for de kommer upp och ska nosa pa kameran :S

Svar: Tack! :)) Elton är svår att fota också, kollar åt alla håll utom in i kameran. Får ha en pinne eller något vid kameran så går det bättre :p
Johanna Fåglund

Men ååh vad söt!!

Svar: Ja, visst är han :))
Johanna Fåglund

Han är ju för söt! Grattis till honom :)

Svar: Jaa :D
Johanna Fåglund

Grattis till yrvädret :D

Svar: Han tackar säkert :p
Johanna Fåglund

Grattis Elton

Svar: :D
Johanna Fåglund

Hur får du så fina ljuscirklar på den nedersta högra? Har det med bländaren att göra?:D

Svar: Ja, det har med bländaren att göra. Har man en större bländare (lågt tal) får man ett kortare skärpedjup och bakgrunden blir suddig. På den bilden (och den uppe i mitten) såg man solen igenom träden bakom som gjorde att det blev sånna cirklar :))
Johanna Fåglund

(Fråga till svaret jag fick på min förra fråga)
Tack för svaret :D Ska man stå nära bakgrunden eller långt ifrån för o få bilden sådär? Använde du reflexskärm ?:) är den tagen på eftermiddagen? Kram

Svar: Ja, det är bra att ha motivet en bit ifrån bakgrunden, men man behöver ha motivet rätt nära kameran (beror lite på vad för brännvidd, men ju längre brännvidd desto längre ifrån kan man stå). Jag har fotat bilden när solen var lite lägre på himlen och inte använt någon reflexskärm.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: