Hoppspindlar

Nu är jag hemma igen efter en helg hos Tobias föräldrar. Har varit härligt väder så vi har varit ute en hel del och det har blivit lite nya bilder också. Igår letade vi efter hoppspindlar i trädgården att fota och hittade några stycken som sprang runt på husväggarna. Tycker det är kul att fota sånna för dom ser så närvarande ut eller vad man ska säga, typ att dom ser en och kollar in i kameran :p
 
Nikon D800 - Tamron 90mm 2.8 macro 
 
Förlåt till er spindelrädda ;p 

spindlar är både fascinerande och hur äckliga som helst!!

Svar: Det håller jag med dig om :p
Johanna Fåglund

Jättehäftiga bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Haha ena kvällen såg jag bilderna på dayviews innan jag skulle sova och u här...ska sluta följa dig nu!! ;) nä men det var bra bilder! fattar inte hur du vågade komma så nära dom bara ^.^

Svar: Haha, skrev ju förlåt iaf längst ner i inlägget ;p Tycker inte att dom här små är så läskiga längre, så dom vågar jag gå nära. Det är värre med äckligare spindlar, men vad gör man inte för en bild ;p Tack!
Johanna Fåglund

Men fy... de hade jag aldrig fotat... hade sprungit på andra hållet! Ge mig spindelnät, men utan spindlar tack :)
Men rent tekniskt och så här så är det ju väldigt vackra bilder... haha...

Svar: Haha :p Det är rätt läskigt att fota sånna här bilder, men bara dom inte anfaller så går det bra. Men tack :))
Johanna Fåglund

Grymma bilder, verkligen! Jag fotade en pytteliten spindel förra hösten, och jag hade bara mitt lilla 40mm att använda så jag fick ju nästan trycka upp hela kameran i ansiktet på den stackars spindeln för att få en bild.. Tror jag hade på Live View så jag kunde hålla kameran så långt bort som möjligt från mig dock, sen sprang jag iväg och halvt skrek när jag väl fått min bild. Jag är sådär löjligt rädd för spindlar men jag skulle ha bilden! Allt för en bild haha! :p

Svar: Tack! :)) Haha, ja det är lite läskigt att fota spindlar :p
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: