18 April 2014

Nu är jag hemma igen från Källsjö, kom hem i måndags egentligen, men jag har inte haft tid att redigera och lägga upp några bilder. Men nu har jag iaf redigerat klart bilderna från första dagen (i fredags). 
På morgonen åkte vi till Ullared som bara ligger två mil ifrån Källsjö och var inne på Gekås i några timmar. Väldigt mycket folk var det. Efter vi hade varit där åkte vi tillbaka till stugan, spelade lite och jag fotade macro på altanen, det var fullt av spindlar ;o Men som tur var var dom väldigt rädda av sig och dom sprang iväg om man närmade sig för fort, så det var ingen risk att råka trampa på en iaf. 
Sen gick jag med Viktor, Lisa och Elton ner till sjön. Elton tyckte om att gräva runt i sanden och leka mullvad. Såg lite roligt ut :p Det var väldigt fint med molnen som speglades i vattnet, så det blev fina bilder där tycker jag.
Senare på kvällen gick vi ner igen till stranden för att åka ut med båten en sväng. Då var det ännu finare spegling med molnen. Var ute i någon timma tills solen gick ner och det blev helt rött på himlen, samtidigt började det regna och en regnbåge dök upp. Väldigt fint :)) 
 
Två söta solcellslampor som jag köpte i Ullared. Blev att jag köpte en till när vi åkte tillbaka för att byta några grejer på söndagen :)) 
 
Sånna här spindlar fanns det massor av på altanen ;o Inte mysigt! 
 
Fint nere vid sjön
 
Efter promenaden ner till sjön somnade Elton på mig 
 
Sen var vi nere vid sjön igen 
 
Jag fotar Lisa när hon fotar :)) 
 
Lisa fick ro till bryggan för båten låg på land först. 
 
Sen började solen gå ner och det blev väldigt fint på himlen 
 
Och en ganska rosa regnbåge kom fram :)) 
 
Hela :)) Synd bara att det var en klump med träd så nära. 
 
Och sista bilden för dagen. 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm - Nikon 50mm 1.4 - Tamron 90mm 2.8 macro

Riktigt fina bilder! Det verkar som att du har haft det bra där :D

Svar: Tack :)) Det har jag haft!
Johanna Fåglund

Åh vilken fin solnedgång :)

Svar: Ja, den var riktigt fint. Och en regnbåge på det gjorde bara saken bättre :))
Johanna Fåglund

Du ser ut att ha haft en härlig helg :)
Vilka underbara solcellslampor du hittade! :)

Ha en toppen dag!

Svar: Det hade jag :)) Ja, dom var så söta!
Johanna Fåglund

Jättefina bilder, men spindelbilden, ahh jag ryser haha!

Svar: Tack! :)) Ja, dom spindlarna var väldigt äckliga ;o
Johanna Fåglund

Grymt snygga bilder!!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Älskar första bilden!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Vilka härliga bilder! :D Fast den på spindlen var lite läskig, jäkligt nice men läskig.. Är galet rädd för spindlar haha!

Svar: Tack :)) Det är jag också, men dom är roliga att fota :p (om dom är stilla)
Johanna Fåglund

Elin

Jättefina bilder!
De första landskapsbilderna i inlägget, skulle gissa att du använt polarisationsfilter men har du även använt någon annan teknik eller är det "bara" ett stort bländartal?Jättefina hur som helst :)

Svar: Tack! :)) Jag har använt ett halvtonat gråfilter och har fotat med bländare 7.1. Sen har jag ju redigerat bilden lite också.
Johanna Fåglund

Underbara bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: