Mermaid makeup

Skrev ju igår att jag hade plockat snäckor på stranden till en sminkning. Gjorde den idag och blev rätt nöjd, men jag tycker det ser bättre ut på riktigt än på bilderna. Det ser mer tomt ut på bilderna och det skimrar inte som det gör i verkligheten. 
Det är sagofigur-tema i sminkgruppen på dayviews. Jag brukar ju göra sminkningar till dom tävlingarna som kommer upp där. Tycker det är väldigt kul :)) Så här är min sjöjungfrusminkning. (Var inte härligt att dra bort dom snäckorna som satt i håret :p) 
 

Gillar inte snäckorna. Men sminkningen och glittret var fint.

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Va snyggt det blev!!! Rolig ide att använda riktiga snäckor också. Det vet jag ingen som gjort tidigare.

Ha en kanon kväll!!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Sjuukt fint! Om det är finare i verkligheten måste det vara otroligt vackert!

Svar: Tack :)) Ja, det var svårt att få rätt ljus på det på bilderna :p
Johanna Fåglund

Sjukt cool sminkning!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

fint :)

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Fint smink

Svar: Tacktack :))
Johanna Fåglund

Snyggt! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Så himla häftigt! Vilken talang du är!

Svar: Taack :))
Johanna Fåglund

fy faaaan va grym du är! helt jäkla otrolig!!!! sminkar du andra??

Svar: Tack så mycket!! :)) Ja, det gör jag. Jobbar som makeup-artist och fotograf så jag både sminkar och fotar folk.
Johanna Fåglund

Wow! Riktigt fin sminkning.

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Fin sminkning! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Helt fantstiska bilder du tar! Har bara en liten fråga, hur behåller du en sådan bra bildkvalitet på bilderna du laddat upp på bloggen efter redigering? Blogg.se laddar ju inte upp bilder över 8mg. kram :)

Svar: Tack så mycket! :)) Jag förminskar alltid bilderna som jag ska lägga upp till den storleken som dom är här på bloggen (700px). Lägger sen på lite extra skärpa och sparar dom för webben istället för att "spara som". Blir mycket bättre kvalité här då :))
Johanna Fåglund

Sjukt snyggt. Gillar definitivt detta! :)

Svar: Tack! Kul att du gillar det :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: