Fullmåne

Idag är det fullmåne så jag passade på att åka ut och fota lite vid havet nu ikväll. Skulle fota med långa slutartider så glömde jag min fjärrutlösare hemma ;o Orkade inte åka tillbaka så fick sitta och hålla inne knappen i bulb-läget istället. Det är lite jobbigt för det kan lätt bli skakigt, men det gick bra iaf. Blev en bild på månen innan jag gick tillbaka till bilen också. 
När jag gick där på stranden och lyste med ficklampan på mobilen så att jag skulle se var jag gick såg jag lite snäckor och fick en idé till en sminkning. Så jag började plocka på mig massa snäckor där i mörkret, mina skor blev helt genomblöta och jag har säkert sand i hela fickan där jag la snäckorna, men vad gör man inte när man får en idé :p Ska se om jag hinner göra sminkningen imorgon och hoppas att det blir bra, annars kommer det inte upp någon bild här på bloggen på den :P 
 
Nikon D800 med Nikon 16-35mm (första bilden) och Nikon 70-300mm (andra bilden)

Fint fångat!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Fina bilder! Gillar särskilt den första :)

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Åh, älskar fullmånebilden! Superfin! :)

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Enormt fina bilder!
Duktig du är :)

Svar: Tack så mycket!! :))
Johanna Fåglund

Så underbart fina bilder.

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så vackert!! Men varför använder du inte självutlösaren? :)

Svar: Tack :)) Då går det ju inte att ha längre än 30sek lång slutartid, jag hade 2-3 minuter på bilderna jag tog.
Johanna Fåglund

Supervackert!

Svar: Taack :))
Johanna Fåglund

Tar du själv alla bilder som läggs upp i bloggen? :) sjuukt snygga bilder!

Svar: Ja, det gör jag om det inte står annat. Tack :))
Johanna Fåglund

Jätte fina bilder ♥

Svar: Tack!! :))
Johanna Fåglund

riktigt fina bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh, så himla vackra bilder! älskar månen!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Jätte fin måne :) Vill med kunna få en sådan månbild men lyckas aldrig :(

Svar: Tack :)) Du får fortsätta att försöka. Försök ha en kort slutartid, så det inte blir rörelseoskärpa, blir lätt det om man inte har tillräckligt kort när man zoomar. Sedan kan du beskära bilden efteråt också och förstärka kontrasterna :))
Johanna Fåglund

HERREGUD VILKA BILDER! Helt otroligt vackra!

Svar: Tack så mycket :D
Johanna Fåglund

Åh gud så vackra foton!! <3

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Utrolig flotte bilder, så flink du er :)

Agneta Algulin

Vilken bild på månen!!
//Agneta

Svar: Tack Agneta :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: