Flyga ultralätt flygplan

Jag köpte ju en sån där "upplevelse" till Tobias i julklapp/födelsedagspresent att flyga ultralätt flygplan. Har inte blivit av att han gjort det i sommar, men igår fick han göra det :)) Planet var väldigt litet och får bara plats två personer i. Han skulle få styra själv också, vi trodde att han skulle få styra lite uppe i luften bara, men han fick både lyfta och landa i stort sätt helt själv också. 
Piloten frågade Tobias om han ville flyga en lite kortare stund så att jag också fick flyga lite. Det var väldigt snällt av honom att gå med på det tycker jag. Så jag fick med flyga! Det hade jag inte räknat med :p Han fick flyga i en halvtimma, så det var ju ganska länge ändå. Jag flög bara i tio minuter ungefär, en sväng över Borås och inte alls lika högt som Tobias gjorde, men det var kul att ha fått flyga i ett så litet plan :)) 
 
Fotade lite när Tobias flög och sen hade jag med kameran i planet upp när jag flög också. Det var ganska smutsiga fönster och ibland motljus, så det var ganska svårt att få bra bilder :p 
 
Såhär litet var planet :p 
 
Tobias kör mot startbanan.. 
 
Här flyger han mot landningsbanan.. 
 
Och så var det min tur :)) 
 
Det var bra flygväder, så man såg väldigt långt. Ungefär 500m upp i luften var jag. Tobias fick flyga 2000-3000m upp :p 
 
Utsikt över Borås. Han frågade om jag ville styra, men det ville jag inte :p 
 
Och här kör vi mot landningsbanan som man ser i mitten av bilden. 

Haha! Jag ser mitt gamla hus ;D
/f.d Boråsare

Svar: Haha kul! :P
Johanna Fåglund - Fotograf och Makeup-artist

guuud va coolt :)
sv. haha, aa annars skulle det vara lite konstigt om du inte skulle ha lärt dig något.. ;)

Häftigt!! Tror aldrig jag skulle våga flyga i så små plan tror jag.

Svar: Hehe det var inte så läskigt som jag trodde det skulle vara :p
Johanna Fåglund - Fotograf och Makeup-artist

Vad kul :D

Svar: Ja :))
Johanna Fåglund - Fotograf och Makeup-artist


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: