Bröllop - Pernilla och Fredrik

Som ni kanske kommer ihåg att jag skrivit på bloggen tidigare var jag och fotade ett bröllop den 10de augusti. Det var Tobias kusin som skulle gifta sig, så vi var bjudna på bröllopet och vi båda skulle fota under hela dagen, jag skulle sminka också. 
Började dagen med att åka till en salong där Pernilla skulle göra sig i ordning. Tobias skulle åka iväg sen till deras hus och fota förberedelserna med Fredrik så dom fick bilder ifrån bådas perspektiv. Först fixade Pernillas syster hennes hår (väldigt fint!) och sedan skulle jag sminka henne. Tog några timmar att bli klar med hår, smink och få på sig klänningen och smycken. 
Lagom tills allt var klart och vi var på väg till stället där vi skulle fotografera på öppnade sig himlen och det bara öste ner. Vi fick planera om lite och åkte till P och F's hus för att äta lite. Det regnade så mycket så vi kunde inte gå ut ur bilen innan det avtog. Vi skulle få ta fotograferingen efter kyrkan istället. 
Blev några snabba bilder ute i deras trädgård innan limousinen kom och hämtade oss. Väldigt kul att få åka limousin :p. Sen var vi framme vid kyrkan och jag och Tobias gick in och satte oss där vi skulle sitta och fota. 
Efter vigseln och alla kramar utanför åkte Tobias direkt till lokalen för han skulle fota alla gäster medan jag skulle med i limousinen och fota brudparet. 
Som tur var regnade det inte lika mycket nu, bara några droppar och ljuset var riktigt fint. Dom hade många idéer till fotograferingen och hade med sig roliga saker att fota med. Väldigt kul med lite annorlunda bröllopsporträtt. Jag blev riktigt nöjd med dom :)) 
Sen åkte vi till lokalen där festen skulle vara. Där satt vi ganska länge vid borden och åt god mat och lyssnade på tal och sånt där som man gör på bröllop (och fotade såklart). Sedan började festen mer med bar, dansgolv och en till av deras roliga idéer, en "photo booth". Vi hade fixat ett rum där man kunde fota sig själva med olika rekvisita som glasögon, mustacher och läppar m.m. Det var väldigt populärt. Där inne fick jag och Tobias hjälpa till under kvällen rätt mycket. 
Det var en väldigt rolig dag iaf och det blev måånga bilder. Svårt att välja ut vilka jag skulle lägga upp här, hade velat lägga upp fler, men det hade blivit för många i ett inlägg tycker jag, så dessa får räcka så länge iaf. 
 
Igår var vi och lämnade bilderna till dom. Vi var även med och kollade igenom alla redigerade bilder på tvn (blev ganska många :p). Dom var väldigt nöjda och det var vi också. Så det gick bra att fota ett helt bröllop från morgon till kväll :)) 
 
Så himla fin klänning hade hon. Gillade blomdetaljerna på baksidan :)) 
 
Såå söta :)) 
 
Jag glömde att ändra till autofokus när jag tog bilden till vänster, men jag gillade den ändå :)) 
 
Och här är vi då. Märkte nu att jag står typ likadant på båda bilderna :p 
 
Och en bild på oss från photo boothen. Haha blev många knäppa bilder därifrån under kvällen :P 
 
Jag avslutar inlägget med en bild på ringarna. Så fint när det stod deras namn på kanten sådär. 

Sandra

Måste säga att jag gillar alla bilderna. Men extra den då bruden sitter med den svarta hatten på sig, riktigt häftigt och snyggt. :)

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Pernilla Ryberg

Tack Johanna och Tobias för de underbara fotografierna!! /Pernilla & Fredrik

Svar: Det var så lite så. Bara kul att ni ville att vi skulle fota! :))
Johanna Fåglund

Gillade verkligen bruden i gummistövlar, så himla mysigt och roligt. Blir man så där fin när du fotar bröllop eller måste man anstränga sig?

Svar: Haha jadu, hon var ju fin redan från början, men att det är bra bilder med rätt ljus och allt är ändå viktigt för att få den där känslan i bilderna :))
Johanna Fåglund

Fint! Underbara ringar!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

wow! vilka härliga bilder!
Du får komma o fota när jag väl gifter mig oxå :$ haha

Svar: Tack så mycket :D Hehe du får höra av dig när du ska gifta dig då :P
Johanna Fåglund

Nämen det är ju Fredrik och Joel :-)
Vad roligt att få se dessa bilderna :-)
Super vackra bilder :-)

Svar: Haha känner du dom? Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Sv: Nja, känner å känner. Mina föräldrar har köpt alla sina husbilar av dem under många år och vi ska snart ner till dem igen :-) De är väldigt trevliga :-)

Svar: Jaha, okej :P Världen är liten som man säger. Haha.
Johanna Fåglund

Sv: Haha, ja ibland är världen väldigt liten :-)

Svar: Verkligen :p
Johanna Fåglund

alexandra

beautiful job :)

alexandramasciaphoto.blogspot.it

Svar: Thank you :))
Johanna Fåglund

Riktigt fina bilder!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: