Bio och stjärnor

Ikväll ska jag gå på Lucia movie night på bio. Det är förhandsvisningar av tre filmer som kommer visas inatt. Har ingen aning om vilka filmer det blir, men hoppas på några bra iaf :p Jag var där förra året också och då var sista filmen jättetråkig, så får se om det bli bättre denna gången. Det börjar klockan tolv och är slut någon gång på morgonen. Vissa tycker det låter jobbigt att se på tre filmer på en natt, men jag tycker bara det är roligt :)) 
 
Här är en bild från i helgen när jag och Tobias var ute och fotade stjärnorna. Jag ville ha en bild på oss två, så jag testade med dubbelexponering (man tar två bilder som läggs ihop i kameran). Hade ficklampan på mobilen för att få ljus på oss på första bilden och sen tog jag en bild utan ljus och med längre slutartid för att få med stjärnorna. Blev helt okej, bara att jag inte borde haft mina mjukisbyxor på mig, men det tänkte jag inte på innan :p Får försöka ta en bättre en annan gång. 
 
Nikon D800 - Nikon 16-35mm 

Jätteläcker bild!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Funderade också på att gå på det! Vilka filmer blev det? :)

Svar: Det var The Secret Life of Walter Mitty, Delivery Man och American Hustle. Dom två första var bra, men sista sååå tråkig och dålig :p
Johanna Fåglund

Grymt fin bild <3

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Vilken fin bild, och vad roligt att kunna göra dubbelexponeringar direkt i kameran! :)

Svar: Tack! :)) Ja, har inte testat det så mycket, men kände för att se om detta funka och det gjorde det ju :p Kanske får försöka fota lite mer med det så man lär sig det bättre.
Johanna Fåglund

Super fin bild! Jag undrar vad du har för inställningar på kameran när du fotar stjärnor? Vi hade det super stjärnklart idag men jag lyckades inte få någon bild. Jag försökte med en massa olika inställningar men ingenting lyckades fungera. Skulle vara super bra och du skulle kunna hjälpa mig. Jag har sett lite andra bilder där du fotat stjärnor och dem är helt fantastiska! Hoppas du har det bra, hejs :)

Svar: Tack! Jag har ett inlägg där jag beskriver hur jag fotar stjärnorna. Du hittar det i kategorin Fototips i menyn :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: