Berlin - 30 November 2013

Nu har jag redigerat lite fler bilder från Berlin. Denna dagen var det min födelsedag och vi skulle gå runt och shoppa :)) Vi började med att gå till ett stort köpcenter som låg ganska nära hotellet. Innan jag kunde börja gå i affärer var jag tvungen att fota där inne. Var såå fint med allt julpynt! Efter vi hade gått igenom det köpcentret åkte vi till ett annat, ännu större. Det var jättestort med flera våningar och hur många affärer som helst. Tog ett tag att gå runt där inne och sen när vi gick ut därifrån hamnade vi på en julmarknad. Denna var mer som ett tivoli med massa åkattraktioner. Jag, mamma, Tobias och Lisa åkte någon snurrande grej, rätt rolig, men den borde ha snurrat mera :p Vi gick runt på den marknaden ett tag också och sen bestämde vi oss för att åka tillbaka till hotellet, men först köpte vi dounuts som vi tog med oss.
Lite senare gick vi ut för att äta middag, var inte lätt att hitta en restaurang som man ville äta på, men till slut hittade vi en. Den var inte jättebra, så efter vi hade ätit vi gick tillbaka till hotellet och åt lite efterätt där istället eftersom jag fyllde år :)) Blev en väldigt bra födelsedag i Berlin. 
Lägger upp alla bilder från denna dagen i samma inlägg, så det blir en del nu :p 
 
Var flera stora och fina granar inne i det första köpcentret vi var i :)) 
 
Några tjejer frågade Tobias om han kunde fota dom med deras kamera, Man får ofta den frågan när man går runt med en kamera. Jag fick fota några asiater precis innan också :p (gillade den kameran jag fick fota dom med, en rätt stor canon, fast vet inte vilken modell det var) 
 
Som ni ser så var det rätt mycket julpynt. Så fint var det :D 
 
Vi fick vänta på en taxi när vi skulle till det andra köpcentret. Då passade jag på att fota en färgglad gran. 
 
Blev så fin bokeh vid den granen :)) 
 
På marknaden fanns det fler färgglada lampor 
 
Här åker vi :p 
 
Pappa och Viktor kastade boll på burkar. Dom vann inte :p 
 
Mmm, donuts :)) Jag och Tobias åt lite sånna här och kollade på Simpsons när vi kom till hotellet igen. 
 
Vi hamnade här inne när vi letade efter en restaurang. Det var här vi gick in på en också som inte var så bra :p 
 
Viktor och Lisa vid Hobbit-dekorationerna. 
 
Efterrätten. Jättegott! 
 
Avslutar denna dagen med en bild på mig och Tobias :)) 
 

Åh, så mysigt och fint !

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Vad fin den sista bilden på er är!

Svar: Åh, tack! :))
Johanna Fåglund

Jättefina bilder! Gillar speciellt nr 4! :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Ser så härligt ut! Vill verkligen tillbaka till Berlin ^^

Svar: Du får åka tillbaka någon gång då :))
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: