Berlin - 29 November 2013

Denna dagen skulle jag och Tobias och till Berlin Zoo och fota lite. Jag har varit där en gång innan för 8,5 år sen på klassresan i 9an, men jag kommer typ inte ihåg nånting från zoo, tror inte att jag var så intresserad av det då :p. Dom har iaf flera djur som jag inte har sett innan (eller kanske sett bara att jag inte kommer ihåg) som bland annat svart panter, flodhäst, panda och vit varg. 
Tycker att det var ett väldigt bra zoo eftersom man var i höjd med dom flesta djuren så man inte behöver fota uppifrån. Fast hösten/vintern kanske inte var den bästa tiden att åka på då många djur var i sina inneburar, så det gick inte att få bra bilder pga gallret. Det fanns inte heller någon bra väg att gå igenom parken och se alla djur, utan allt låg typ huller om buller, så det var lätt att missa vissa djur. Som vi gjorde, vi missade det som jag hade sett fram emot mest! Pandorna!! Vi tänkte hela tiden att vi skulle komma till dom, men vi gjorde inte det och sen blev det mörkt och regnigt så vi glömde av dom till slut :(. Det kändes väldigt tråkigt när vi kom på det, men vi hade ändå en bra dag där inne på zoo. Stort var det, så det tog 5 timmar att gå igenom och fota. 
Har redigerat dom första bilderna därifrån nu. Vi såg att isbjörnarna skulle matas när vi kom dit, så vi gick till dom direkt. Dom var söta :)) Fler bilder kommer en annan gång.. 
 
Utsikten från hotellrummet. Såg ut att bli rätt bra väder på morgonen, men det regnade till och från under dagen. 
 
Isbjörnarna fick mat 
 
Denna såg lite rolig ut :p 
 
Blir blött när man badar :p 
 
Denna såg också lite rolig ut :p 
 
Han här ser inte snäll ut ;o 
 
Inne i fågelhuset fanns också lite fladdermöss. Svårt att fota dom eftersom det nästan var helt kolsvart inne i rummet. Fick höja ison mycket, så bilderna är lite brusiga. 
 
Och två närbilder på två fåglar :)) 
Nikon D800 - Nikon 50mm 1.4 - Nikon 70-300 VR 
 
Avslutar inlägget med en video jag spelade in på en isbjörn när den skakar av sig vattnet. Min Canon G15 kan spela in videos i slow motion :p Kvalitén blir inte så bra, men roligt ändå. (Sen förstör youtubes kvalité videon ännu mer) 

Härliga detaljer på fåglarna!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Riktigt fina bilder! Jag måste se till att åka till Berlin Zoo någon gång, har så många djurparker på min lilla lista som jag vill besöka, haha!

Alla har ju olika saker som de gillar att fota mest och för mig är det mest djur - speciellt vilda djur på djurparker, men det vore inte fel att åka på safari heller o:

Svar: Tack så mycket :)) Jag älskar också att fota djur på zoo och vill också åka till massa olika djurparker. Nej, safari hade inte vart fel, lite synd att man måste åka så långt för sånt :p
Johanna Fåglund

Haha så söt björnen var i bilden! :D
Är inte så glad i djurparker och zoo faktiskt, kan inte hjälpa att bli ledsen för djurens skull :p

Svar: Hehe ja, dom var väldigt söta :p hehe okej.
Johanna Fåglund

Herregud ! Vilka bra bilder du tar asså! Oj oj, riktigt riktigt fina!

Svar: Tack så mycket! :))
Johanna Fåglund

Grymt fina bilder <3

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Underbara bilder på djuren.

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Åh närbilderna på dom två fåglarna är helt underbara! :)

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Älskar bilderna på isbjörnen :D

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Vilka fina bilder! Kul med lite annorlunda djur :)

Svar: Tack! :)) Jaa!
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: