Macro

Idag var jag ute och gick lite med kameran. Har inte fotat något sen jag kom hem från Norge (förutom på jobbet), så det var kul att komma ut lite igen. Var ju så härligt väder också, väldigt varmt. Jag gick genom Botaniska Trädgården och sen till Änggårdsbergen. 
Mitt macro satt på kameran typ hela vägen. Fanns verkligen huur många trollsländor som helt nu, men dom är ju riktigt svåra att fota. När jag kom in till Änggårdsbergen blev jag attackerad av en jättefin trollslända, den flög nästan in i pannan på mig. Sen satte den sig på en gren i någon sekund, så jag hann se den riktigt. Det var en blå jungfruslända, aldrig sett en sån innan. Det var synd att den försvann så fort för jag hade gärna velat fota den ;o 
 
En annan rolig sak är att jag blivit länkad där i sidomenyn på blogg.se idag med en av bilderna i förra inlägget. Jättekul verklligen :D 
 
Tamron 90mm 2.8 macro 

Första bilden var otroligt fin. Är det Dahlior?

Svar: Tack :)) Ja, det är det.
Johanna Fåglund

Oj vilken skärpa! Snyggt!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Hur gör du när du tar dessa bilder?! Hur lyckas du att fota flygfän utan att dom bara sticker iväg?

Svar: Hehe tålamod kan jag säga är väldigt viktigt när man fotar sånt. Vet inte hur länge jag försökte fota dom där trollsländorna och en okej bild fick jag bara :P
Johanna Fåglund

Helt fantastiskt fint. Alltid lika impad över att du lyckas fånga trollsländor på bilder

Svar: Tack! :)) Det var såå svårt att fota den haha.. Men till slut lyckades jag få en skarp bild iaf :p
Johanna Fåglund

Ååååh vad fina bilder!

Svar: Tack! :D
Johanna Fåglund

Vilka härliga bilder! Är också himla sugen på att prova att fota mer mitt mitt macroobjektiv, får ta och göra det snart :)

Svar: Tack! :)) Du får göra det.
Johanna Fåglund

Du är min stora inspirationskälla Johanna! Så OTROLIGT JÄKLA DUKTIG!

Svar: Åh, vad glad jag blir! Tack :D
Johanna Fåglund

Hejsan!
Shit va snygga bilder du tar! Dom är underbara :D
Är det du som har gjort din bloggdesign?
Mvh från Lenica ♥

Svar: Tack :D Ja, det är jag själv som gjort den :p
Johanna Fåglund

riktigt fina bilder!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Så himla fina bilder. jag måste nog införskaffa mig ett marco! Är du nöjd med ditt? :)

Svar: Tack :)) Det borde du göra. Ja, är riktigt nöjd. Dom ska släppa (eller om det redan är släppt) en nyare version av det objektivet som antagligen är ännu bättre.
Johanna Fåglund

Varsegod :-) Ditt inlägg gav mig inspiration att gå ut o fota! Har du tid över hittar du det här: http://mauolin.blogg.se/2013/august/fjarilar.html

Vad roligt med en länkning märkte också att jag blev det med! :)

Vilka superba macro bilden förresten!

Svar: Ja, såg din bild där också, en väldigt fin bild. Åh, tack :))
Johanna Fåglund

Otroliga bilder!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Herregud vilka bilder!!

Svar: Tack :))
Johanna Fåglund

Så fina bilder, önskar jag jag kunde fotta som du!!!! :)

Svar: Tack :)) Om du övar så kommer du lära dig.
Johanna Fåglund

Vilka otroligt häftiga bilder! Helt otroliga!

Svar: Åh, tack :D
Johanna Fåglund

Shit vilka grymma bilder!!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: