Påfåglar

I lördags var jag och Tobias ute och gick i Slottsskogen i det härliga vädret. Påfåglarna var roliga att fota för en av dom fällde upp sina fjädrar och började locka på honorna :P Såg lite kul ut, men det är så fint när dom har fjädrarna uppfällda sådär.
Spelade också in en liten video som jag lägger upp om någon vill se när påfågeln springer fram och lockar på honorna och skakar fjädrarna :P
 
Lite synd att det kom grenar ivägen när han hoppade ner och blev lite suddigt ;o
 
Här står han och försöker locka på honan :P
 
Vi hade parkerat vid Botaniska Trädgården eftersom det var fullt i Slottsskogen, så vi gick in där också lite snabbt när vi ändå hade tid kvar på parkeringen.
 
Sen blev det några knäppa bilder på oss. Denna blev lite normal iaf. Folk som såg oss måste trott att vi var helt konstiga :P
 
Och en bild på mig som Tobias tog.
Bilderna på påfåglarna är fotade med Nikon D800 med Nikon 70-300mm VR och dom andra med Nikon 16-35mm.
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Och här är videon. Satte ihop den lite snabbt i Windows Movie Maker och tydligen kan man inte ändra kvalitén till HD då, men det får duga. (Det är inte mig eller Tobias man hör i videon)

Påfåglar är vackra att se på men lite jobbiga att äga, när jag var liten hade vi två hönor och en tupp under en period. Tuppen låter verkligen högt och han skrämde slag på grannarna med sitt trumpetande :P

Fina bilder!! :)

Åh, nej vad coolt! :D

Så jäkla häftiga djur!

Svar: Ja, verkligen :))
Johanna Fåglund

Otroligt vackra djur, lika fina bilder !

Svar: Jaa :)) Tack!
Johanna Fåglund

så häftigt!! Riktigt coola bilder!

Påfåglar är så fina!

Jag blir helt knäsvag vilka jäkla knivskarpa bilder knäpper! (:

Bilden på dig och er tillsammans gillade jag mest xD Fångat ljuset perfekt!

Svar: Tack! :P Ja, älskar motljus! Ljuset var inte riktigt det bästa vid påfåglarna :p
Johanna Fåglund

Otroligt vackra bilder! Det är rätt så svårt att fotografera påfåglar haha i allafall om man ska försöka på Skansen, de attackerar ju en så fort man gör något. Lite kul att alltid när jag är där oavsett vad jag gör så inom en 10 min har en av dem hittat mig och börjar följa efter mig...varenda gång! Men inte blir det bättre bilder för det inte :P hehe

sjukt coola bildet! gillade speciellt sista bilden på påfågeln!


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: