En bild från varje månad jag fotat II

Här kommer fortsättningen från förra inlägget. Tycker det är väldigt kul att se hur jag utveckats, har inte kollat på bilderna såhär och jämfört innan riktigt. Jag har ändå alltid haft en känsla för foto, bild och färger så det har kommit ganska naturligt för mig om man får säga så, men jag var verkligen lärt mig mycket under åren. Det mesta har jag lärt mig själv genom att testa mig fram och ha lite fantasi.
 
Går att klicka på bilderna för att se dom lite större.
I Februari 2011 fotade jag snöflingor. Tycker fortfarande att detta är den bästa bilden på en snöflinga jag fotat.
 
En riktigt rolig fotodag var i Juni 2011 då jag och Tobias åkte till Kolmården där jag fick fota delfiner :))
 
I Juli fotade jag en Blåvinge. Hade velat fota en sån väldigt länge, fick en bild som jag blev jättenöjd med. En av mina bästa fjärilsbilder enligt mig själv.
Bilden från September är redigerad en hel del, men det blev en mysig höstkänsla i den bilden.
 
Fotade mitt första bröllop och vigsel (innan hade jag bara fotat bröllopsporträtt). Gick jättebra och både dom och jag blev nöjda med bilderna. Något jag tyckte var väldigt kul och kommer fota igen snart :))
 
Fick fota fina vinterlandskap i Januari 2012 då vi åkte till Sälen. Iskallt, men såå fint. Blev många bra bilder därifrån.
Bilden från Mars tycker jag blev lite speciell. Precis när alla vårblommor höll på att komma upp. Det blev så fint med den gula blomman mot den blåa mörka bakgrunden.
 
I Maj 2012 åkte jag och Tobias på en fotoresa till Norge. Det är det finaste stället jag fotat på och det var en riktigt häftig upplevelse. Inte sista gången jag fotar i Norge kan jag säga!
 
Bilden från Augusti är tagen i Turkiet. En av dom finaste solnedgångarna det året som jag såg, verkligen mysigt och jag tycker att jag fick till denna bilden rätt bra med ljuset.
I September var det dags att köpa en ny kamera efter 4 år med min D80. Blev en Nikon D800 som jag är jättenöjd med. Här är en av dom första bilderna jag fotade med den.
Jag älskar bokeh, visste ni det? :P
 
Älskar att fota med min nya kamera och under hösten blev det en del bilder. I Oktober blev det fina höstbilder ute på landet, några av mina favoriter från året tog jag då.
I November (på min födelsedag) var vi på Liseberg och där kunde man fota massa bokeh-bilder :D Jättekul och mysigt!
 
Både Januari och Februari hade dagar med fint ljus, Om man ska jämföra med tidigare år så har jag blivit bättre på att få fram ljuset i bilderna.
 
Så det var allting. Har inte fotat något i April 2013 än, men där får jag börja när jag ska göra en fortsättning på detta om något år (om jag kommer ihåg :P). Jag tycker ändå att jag utvecklats en hel del sen jag började fota för fem år sedan.
Ni får gärna skriva vad ni tycker. Har ni någon favoritbild i något av inläggen? :))

Det har været vildt fedt at se din udvikling! - du har jo være fantastisk helt fra starten. Der er virkelig nogle perler iblandt. Du er virkelig dygtig, det skal du vide! Elsker din blog - er så glad for jeg fandt den!

Du är så begåvad !!!

Svar: Tack! :))
Johanna Fåglund

Du tar så otroligt fina bilder.

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Du tar verkligen jättefina bilder :)

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Du är verkligen otroligt duktig! Jag fångades verkligen av bilden januari 2013. Frosten, ljuset och hela bilden tycker jag är så himla magisk.

Svar: Tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Du tar sjukt fina bokeh-bilder! Älskade de träden vid isbanan på Liseberg :3

Svar: Tack! :D Ja, det blev sån galen bokeh där!
Johanna Fåglund

Augusti 2011 var skithäftig med vattnet! Även maj 2012 där din kille står.. visste inte att Norge var så vackert xD
Augusti 20112 med solnedgången i Turkiet känns som en saga, likaväl som blomman i juli 2012.

Tycker alla bilder är fina, på sitt vis. Du är jätteduktig!

Svar: Tack så mycket! :)) Norge är galet fint, kommer åka tillbaka dit snart.
Johanna Fåglund

Åh, går ju inte och välja vilken som är finast! Du är ju så himla duktig!

Sv. Okej, då förstår jag!
Men tack så jättemycket för att du tog dit tid och orkade svara på alla mina frågor! Jättesnällt! Återkommer om det är något nytt? :)

Svar: Tack så mycket! :)) Gör det!
Johanna Fåglund

Som jag sa i förra inlägget, älskar ljuset i bilderna!
Hur gör du för att få till det? Det kanske du inte vill avslöja, haha, men du kanske kan visa några tips ( både under fotograferingen och redigeringen) ?

Kram !

Svar: Tack! :)) För det mesta fotar jag i motljus, tycker det blir så fint då. Hur jag redigerar kan du se i kategorin "redigeringstips" i min meny.
Johanna Fåglund

O herre gud, så extremt vackra bilder!

Svar: Åh, tack så mycket :))
Johanna Fåglund

Alla är fina! :)

Svar: Tacktack :))
Johanna Fåglund

Åh så vackra bilder! Du är verkligen duktig!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund

Åh jag älskar dem allihopa men två av favoriterna var nog snöflingan och delfinen! såå fina!

kika gärna in hos mig, kram :)

Svar: Tack :)) Så roligt att du gillar dom!
Johanna Fåglund

Alla bilder är så fina! Du är verkligen duktig! :) Men ska jag välja en så måste jag nog välja flera så det blir mars & december 2012, februari, juni & juli 2011. :)

Jag älskar ALLA bilderna. Det går inte peka ut någon speciell bild som är finast, alla är lika fin och jag totalt älskar dina bilder!

duktig du är!

Svar: Tack :D
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: