16-35mm :))

Åkte och köpte ett objektiv jag hade beställt som kommit till affären idag. Kände att jag behövde en riktig vidvinkel. Jag hade ju mitt Tamron 10-24mm till min D80, men det är inte till fullformat som min D800 är. I vintras köpte jag ju 24-85mm. Tänkte att det skulle passa bra som vidvinkel och all around-objektiv (24mm är vidare på en fullformat än en "vanlig" systemkamera). Det var ett jättebra objektiv, men jag kände att efter jag var van vid mycket vidare objektiv räckte inte detta.
Har sålt både mitt 10-24 och 24-85 nu, så jag köpte ett 16-35mm istället. Har inte hunnit testa objektivet än (bara nån testbild hemma). Men äntligen har jag lite mer vidvinkel! Har saknat det. Nackdelen är att den är rätt stor och tung, min kameraväska är inte lätt kan jag säga :P Fast jag tror att jag kommer vara jättenöjd med detta objektivet :))
 

åh! bra tips. tack!

Man önskar att man hade ett sådant objektiv...

Svar: Hehe :))
Johanna Fåglund

Tillykke med det! Jeg glæder mig til at se de fantastiske billeder du får taget med det :D

Vad kul med ett nytt objektiv!

Åh, jag har funderat på samma! Hoppas det lever upp till förväntningarna.. Planerar dock ett köp av nytt kamerahus (ska också upp till FF - förr eller senare) först.

Åh vad trevligt! Nya tillskott till familjen är ALLTID kul! Ser fram emot att få se vad du lägger ut för bilder tagna med det framöver!

Svar: Ja! :)) Det är det, fast har ju blivit av med två också :P Det ska bli kul att fota med det:))
Johanna Fåglund

Kul med nytt ! :D

Svar: Ja :D
Johanna Fåglund

Najs!

Svar: :D
Johanna Fåglund

Åh va kul med nytt objektiv!!! :))

Svar: Ja, verkligen :))
Johanna Fåglund

Åh vad kul med nytt objektiv!

Svar: Ja, det är det! :))
Johanna Fåglund

Ååh blev sugen på ett nytt objektiv nu!

Svar: Hehe :P
Johanna Fåglund

Vad kostade det?:)

Svar: 8899kr kostade det.
Johanna Fåglund

Roligt med nytt objektiv! :)
Men brukar du få vinjettering på bilderna när du har så mycket vidvinkel?
Jag har oxå fullformat och kan få rätt mycket vinjettering när jag fotar med 24mm..

Svar: Ja, verkligen :)) Har inte hunnit testa detta objektivet än riktigt, men det var inte så farligt på mitt 10-24mm när jag fotade med det på min D80.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: