Två korta Timelapse

Har bilder till några timelapse som jag inte har orkat sätta ihop till videos :P Men nu ikväll satt jag med två av dom och det blev två korta timelapse.

Den första fotade jag i slutet av mars. Det var inte jättekallt ute, men blåste en del. Jag och Tobias hade åkt ut till Fiskebäck med kamerorna, datorn och ett täcke för att fota bilder till en timelapse. Vi satt under täcket och kollade på film på datorn medan vi väntade ut tiden så vi skulle få tillräckligt många bilder. Efter 40 minuter kom det massa stora moln och det hade blivit lite kallt. Vi kände inte för att sitta kvar och månen försvann bakom molnen. Blev 145 bilder som räckte till en ca 4 sekunder lång video :P

Den andra fotade jag i söndags på natten, fast från mitt fönster. Månen var så fin och jag hade tänkt fota lite fler bilder denna gången så det skulle bli en längre video. Så jag ställde kameran i fönstret och efter ett tag tänkte jag på att jag inte hörde kameran ta kort längre. Tror att den inte kunde ladda flera bilder, men den kunde ladda fler sist. Så det blev inte många bilder den gången heller.. Skulle bara blivit ca 2sek, men jag valde att ha 16 bilder/sek istället för 23 som jag brukar ha. Den blev iaf 7 sekunder lång till slut.




Så coolt! :D Hur gör man sånna där?

Superläckert! :)

Snyggt!

Sv; Okej:D Vad har du gjort än så länge idag då?

Kram

Timelapse är riktigt snyggt! :D

Svar: Varsågod :) Eller hur! Hon är så duktig :)

svar: tack ! :)

Svar: Ja :) Det vore najs ja :)

Den första var mäktig.

Sitter du och redigerar alla bilder för sig också (evighetsjobb) eller klipper du "bara" ihop det?

Den första time laps:en var cool! :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: