29 Maj 2012

På mogonen dagen efter att vi kommit fram till Geiranger såg vi en väldigt fin utsikt när vi kollade ut genom fönstret efter vi vaknat. Soligt med lite molnpuffar här och var, precis sånt väder vi ville ha :)) När vi hade ätit frukost gick vi runt lite vid campingen och kollade. Låg på ett jättefint ställe nere vid fjorden. Sedan tog vi bilen till Flydalsjuvet där man hade en fin utsikt över Geiranger. Var faktiskt jätteläskigt att gå på bergen med ett 200m stup rakt ner bredvid sig. Jag är inte höjdrädd vanligtvis, men där snurrade det i huvudet när man stod vid kanten och kollade ut över bergen, haha :P Det var väldigt häftigt ändå!
Blev så många bilder denna dagen så jag kommer dela upp dom i flera inlägg. Här är bilderna från campingen och Flydalsjuvet.


En bild tagen från dörren :))


Här är våran lilla stuga. 10 kvadratmeter :P




Här har vi åkt upp till Flydalsjuvet.



Det ser inte lika högt ut på bild som det gjorde på riktigt :P





Där längst ner vid den där sicksack-vägen låg våran camping..



Bilderna på mig har Tobias fotat..

Den fjärde bilden från slutet (eller nr 10 uppifrån): WOW! Blir så sugen på att åka till Norge när jag tittar på dina bilder... Fattar inte varför jag inte gjort det, det är ju ändå rätt nära... :)

Fina bilder :D

Fy vad högt jag skulle aldrig våga kliva ut där. Jättefina bilder förresten. Helt otroligt vad fint det verkar vara där :D

Otroligt vackert, fast jag blir lite höjdrädd på de två sista bilderna. haha ;)

Man blir ju inte liiite avundsjuk :D De två sista bilderna var grymma!

Sjukt fina bilder :D

åh älskar Geiranger!! har varit där jättemånga gånger! :) åkte ni i trollstigen? :P grymt läskigt!

Alma

Hej! Jag ska kanske till Norge på semester, hade kanske tänkt Geiranger som utgångspunkt. Bo där ca 5 nätter och göra utflykter under dagarna. Men hur är det att ha med barnvagn på vandringslederna, funkar det? Och vad heter campingarna ni har bott på i Geiranger och vad tycker du om dom. Stugorna spelar inte så stor roll eftersom vi har husvagn men typ toaletter och sånt :)? Tacksam för svar //Alma ::)

Svar: Hej! Vad roligt! Norge är verkligen fint :)) Det finns olika svårighetsgrader på vandringarna och dom dom vi gick var blå och röd (typ lätt/medel) och där skulle det inte fungera med barnvagn. Vet inte hur dom gröna vandringslederna är om det funkar bättre på dom.

http://www.grande-hytteutleige.no/ Denna campingen bodde vi på första gången och den gillade vi mycket. Den andra kommer jag inte ihåg vad den hette, men den var sämre, låg iaf på andra sidan av vattnet från den jag länkade.
Johanna Fåglund


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: