29 Maj 2012 II

Fortsättning på bilderna från Geiranger..
Efter vi hade varit vid Flydalsjuvet hade vi tänkt gå en vandringsled. Hade fått en karta med lite olika vandringsleder med olika svårighetsgrader i receptionen på campingen. Vi bestämde oss för att gå en led som gick till en utsiktsplats, Lösta hette stället. Vi tog bilen på en smal väg fram till en bondgård där vandringsleden startade. Det första vi ser när vi börjar gå är massa lamor och en hel del getter. Ganska läskigt att gå inne hos lamorna, vet ju inte om dom kan börja spottas eller nåt :P Det var väldigt fint iaf och mysigt att gå vid bondgården. Sedan blev det lite jobbigare att gå, kom upp vid skogen och det blev brantare och stenigare. Vi kom till slut fram till utsiktsplatsen där man såg ut över fjorden. Efter två och en halv timma var vi tillbaka vid bilen igen och kunde äta våran lunch :)) 
Fler bilder från resten av dagen kommer en annan gång :P



Laman till höger ser ju lagom galen ut ;o Haha







Haha sån ful get :D







Här vill man gärna inte ramla :P



Stigen ut till utsiktsplatsen..


Fin utsikt över Geirangerfjorden. Där nere (till höger) ser man våran camping också. Det var faktiskt väldigt läskigt att ta denna bilden när man var ute vid kanten :P


Utsikten lite mer åt vänster..



Jag hoppade lite på en sten :))


Denna laman ville inte att dom små getterna skulle sova mer. Han bet tag i bakbenen på dom och lyfte upp dom ;o




En panorama gjord av 10 bilder. Klicka för att se den lite större :))

Oj vad vackert det ser ut att vara där!:) Underbara bilder också! :D



Haha, jo på tal om lamor som spottar..:P Eller jag vet inte riktigt med lamor, men alpackor (liknar lama, men mycket mindre och så) så har jag lärt mig att man inte behöver vara så rädd för att de ska spotta. De kan göra det, men gör det så sällan som möjligt eftersom det smakar så illa för dem! För det är halvsmält mat och magsyra (tror jag), så det är inte så gott för dem! Lite roligt att veta tyckte jag! :P

Jätte fina bilder :)

Grymt fina bilder (:



sv: Tack :D

Otroligt fina bilder! Verkar så otroligt härligt att du och din pojkvän har samma intresse :)

Oh gud vad fint! Jättesnygga bilder! :D

Men gud vilka fantastiska bilder! & vilken natur - underbar!

& så cool header du har! :D

JAG VERKLIGEN ÄLSKAR DINA BILDER!

Oj vilka fina bilder och vilken utsikt! Var i Norge är dessa tagna? :)

vad har du använt för objektiv? :)

Riktigt riktigt fina bilder!! :)

vilka fina bilder :)!

Otroligt vackra bilder. Ser helt underbart ut. Gillar bilden på din kille när han fotar laman, på säkert avstånd ;) haha

sv: måste säga att du lyckats riktigt bra!

söta bilder :)

Helt sjuka bilder, jag bara njuter

Vilken fotograf och vilka bilder

Shit vad grymma bilder.

Skulle aldrig våga mig upp där haha.

Gud vilka vackra bilder! Vad heter detta stället?

Shit så fint det var!

Många fina bilder :)

grymma bilder!<3

DU BORDE STARTA EN KATEGORI med hur ja fotar eller hur ja redigerar bilder';)<3

ja lovar ja kommer att tipsa om dej om du fixar det:D<3

superfina naturbilder! du är duktig! :)

Riktigt fina bilder! Underbar natur där.

Otroligt fina bilder och färgerna är underbara!



Har själv försökt få till liknande varma & härliga sommarfärger på mina landskap & naturbilder men får inte till det.



Om du har lust att hjälpa till med det lite eller om vart jag kan läsa om detta så maila eller svara här! :)



Tack.


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: