50mm 1,4

Jag och Tobias åkte till Scandinavian Photo idag. Vi båda skulle köpa var sitt objektiv. Tobias har läge velat ha ett vidvinkel och idag köpte han ett Tamron 10-24mm, likadant som jag har. Själv har jag länge tänkt på att jag vill ha ett objektiv med bländare 1,4. Hade bestämt mig nu att jag skulle köpa ett Nikon AF-S 50mm 1,4G.
Testat det hemma lite än så länge och jämfört lite med mitt 50mm 1,8. Tycker att färgerna blir mycket bättre med mitt nya :)) Förhoppningsvis kommer jag kunna testa det massa dom här dagarna jag och Tobias ska vara hos hans föräldrar. Så mysigt där ute på landet.

Här är en jämförelse på 50mm 1,8 och 50mm 1,4. Alla bilderna i inlägget är oredigerade..


Här ser man skillnaden på färgerna och lite i bokehn bakom.

Och en bild på objektivet :))
(Fotad med 35mm 1,8)

Har också funderat på det objektivet ett tag nu. Får se om de blir det snart :P

Åh jag har en 1.8 men vill ha 1.4, men den är så himla dyr >_< Får spara mer o mer, haha. Även fast jag har råd så är det ändå svindyrt >< Jag ska köpa en blixt med men vet inte riktigt när. :P Är de BARA manuellt på 1.4an?

Varför är 1.4 bilden mer inzoomad? :)

Härligt med ny utrustning att leka med. :)

hur mycket kostade de? :)

Svar/ Ja det är sant. :) Jag har ju råd till 1.4an, men ändå känns de svindyrt! :( nästan 4000 ju

Fina bilder! :)

Hej , allt bra? Kram :)

Oh, jisses vilken skillnad! :O Niice! ^^

Bra jämförelse! Har länge velat köpa ett 50 mm objektiv, men har inte vetat vad som var skillnaden på dem två. Och jag har inte vetat om man ska investera mer pengar för den ena. Men nu så vet jag. Tack så mycket! Jättebra tips. :)

Kramar!! :D

Klicka precis hem Nikon AF-S 50mm 1,4G :D

Jag fick detta objektiv idag, höll typ på att svimma efter jag såg första bilden :D

Tack så mycket för tipset! :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: