Vattenfall

Har varit lite seg på att uppdatera den senaste tiden. Var på truckutbildning förra veckan, blev klar i torsdags och i fredags var jag på Volvo och jobbade. Tog bara truckkort för motviktare och stödbenstruck för jag kommer bara köra en sort på Volvo så det kändes onödigt att ta för fler truckar :P Men jag klarade proven bra iaf..
Det var väldigt lätt att komma in i jobbet i fredags, trodde inte att jag skulle komma ihåg så mycket som jag gjorde :P Var ju ändå 3 år sen jag sommarjobbade där sist. Fast har aldig kört truck innan, så det är nytt iaf. Den jag har är rätt rolig för man hissar upp sig själv för att plocka grejer högt upp :P Tur att man inte är höjdrädd.
Denna veckan jobbar jag bara 4 dagar, det är härligt för tycker det är jobbigt att gå upp tidigt varje dag, är alltid så trött när jag kommer hem. Därför har jag varit så seg på att redigera bilder och lägga upp :P

I helgen åkte jag och Tobias hem till honom för vi skulle fota hans brors kompis när han gifte sig igår :)) Dom ville ha lite porträtt innan bröllopet. I kyrkan fick man inte fota förutom när dom gick in och ut, så blev inte så många bilder där. Det var det första bröllopet jag fotade och tycker det gick bra med porträtten innan. Hoppas dom blir nöjda. Kommer nog visa nån bild efter att dom har fått bilderna.
Vi såg ett vattenfall igår som jag ville fota, men hann inte göra det så vi åkte dit idag istället och fotade. Lite jobbigt att det regnade bara ;o Fast bra att det inte var sol för då hade det vart svårt att fota med långa slutartider som är fint när man fotar vattenfall :P Redigerade några av bilderna från idag :))



Jäkligt snyggt, och vackra färger! Vad hade du för slutartid, 1 eller 1/4? Antar att du använde stativ för bilden är så skarp. :)

Fina bilder !

Vackra :D

Hej jag vet att jag typ har frågat det här ett-tusen gånger men jag frågar igen! Du säger att för att man ska få vatten/moln typ suddiga (i rörelse) så ska man ha lång slutartid. Men när jag använder det blir bilderna verkligen jätte ljusa? Hur gör jag så att det inte blir så? T.ex vad har man för bländartal? Iso?



Förlåt ifall du tycker det börjar bli tjatigt, men jag anser att du kan det där jättebra och det är därför jag frågar dig! :D



Ps.

Om du vill kan du ju göra ett inlägg om det? Om du inte redan har gjort det under tidigare år? Å sen en sak till! TACK IGEN!

Ds.

Jättefina bilder! Finns inga vattenfall här hemma att fotografera :(

Oh shit vilka underbara bilder =)

sjukt fina bilder! :o

Jättefina bilder! Vilken slutartid använde du om man får fråga? :)

Jossan

när kommer det fler bilder från kolmården??

fina bilder =)

jättefina foton :)

Du har ju ett undervattenshus och jag undrar om du kan berätta lite mer om det. Jag har själv tänkt köpa ett och det är därför jag frågar. Mest är det för att jag inte är säker på att det fungerar och håller kameran torr.



Skulle vara extra snällt om du skrev om det i ett inlägg? :)

vad häftiga dom blev ! :D

shiit vilka fina bilder! Du är verkligen helt awesome på att fota! :)

Va bra att du tycker det! :) Kom på att jag saknade bloggandet alldeles för mycket för att lägga ner så jag gjorde bara om den i stället :P

wow ! :D dom där borde ta lång tid att redigera ! :D

sv: det såg så svårt ut eftersom vattnet ser så fantasi fullt ut ! :D <3

riktigt duktig du är på att fota :)

Peter

Hej! jo ja undrar bara hur du knäpper dom där vattenfallsbilderna.

Jag vet att man ska ha lång slutartid men då blir bilderna jätteljusa ju. Så ja skulle bli ganska glad om du bereättade din lilla hemlis :h

Vajert!! :D


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: