Spegling under bilden

Har fått jättemånga frågor om jag kan ha mer redigeringstips på bloggen, fast det är svårt att komma på vad jag ska ha för tips :P Så tänkte visa hur man redigerar så man får en spegling under bilden, så som jag har i min header :P
Hoppas ni förstår beskrivningen :)) Bilderna är klickbara..

Jag har använt Photoshop CS5


Bilden ska inte ligga i bakgrundslagret, så om den inte redan ligger i ett eget lager gör du såhär.
1. Välj markeringsverktyget
2. Högerklicka på bilden och ta Layer via Cut. Se till att du har vit (eller vilken färg du nu vill ha) som bakgrundsfärg där nere i vänstra hörnet.


1. Välj Crop Tool och markera bilden, sedan drar du ner en bit så du får vitt under bilden, ungefär lika stor som själva bilden.
2. Välj markeringsverktyget
3. Högerklicka på bilden och välj Free Transform


1. Högerklicka på bilden igen och välj Flip Vertical
2. Sedan flyttar du ner bilden så den ligger kant i kant med den översta


1. Dubbelklicka på lagret i hörnet
2. Klicka på Gradient Overlay
3. Sedan ändrar du dom små fyrkanterna till vita och klicka på den översta till höger och ändra Opacity till 0%


1. Ändra här så det ser bra ut
2. Här kan man också ändra

Sen är det klart :))

Ska testas någon gång! :)

okej 8)

Bra tips!

Det jag skulle vilja veta är hur dy fotar dina snöflingor. Fångar du dem på en glasskiva ute eller hur gör du? :P Du kanske kan visa/berätta i ett inlägg? (A)

Jag har tjuvläst din blogg ett litet tag nu. Tänker stiga fram

och säga att jag avgudar dina bilder. Älskar att du är annorlunda

och inte följer något direkt mönster med dina bilder. Fotograferar själv, amatörigt menjag utvecklas.



Mega fin blogg och härliga bilder!

Blev sjukt snyggt!Kul att du visar också :)

Har frågestund på bloggen och du får gärna lämna en liten fråga ;)

God jul!

Eliiin

ursäkta, det dära med kopieringen, visste inte att det inte var tillåtet eller att man måste fråga men nu vet jag det och jag kommer ALDRIG mer göra det! :) Förresten en fråga: kan man ladda ner photoshop Cs5 eller måste man köpa?

har CS3, och det sista funkar inte för mig, eller får inte upp någon ruta där det står editor som du visar :(

SV Jaa, när jag trycker upprutan så kommer gradient overlay upp, den där rutan som du har under gradient editor, hur sjutton får man upp den lilla rutan då? :/


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: