Göra en stämpel i Photoshop

Fått många frågor nu om hur jag har gjort min stämpel på mina bilder
så har gjort en beskrivning på hur man gör :P
Jag har använt Photoshop CS4


Såhär ser min stämpel ut.. Typsnitten har jag laddat ner här


1. Börja med att göra ett nytt lager
2. Välj markeringsverktyget och markera runt din logga


1. Gå in på Edit-Define Brush Preset...
2. Sen skriver du vad du vill att den ska heta och sen OK


1. Klicka på penseln bland verktygen till vänster, sen hittar du din nya stämpel där
2. Gör ett nytt lager och sätt den där du känner för det
3. För att få den lite genomskinlig ändrar du Opacity

Svårare än så är det inte att göra en stämpel.. Det jobbiga kan ju vara att komma på hur den ska se ut ;P
Hoppas ni förstod beskrivningen :P



Fått frågor om hur man laddar ner en text på dafont.com så lägger till en beskrivning på det med..
Man behöver WinRaR för detta..


1. Klicka på Download vid det typsnittet du vill ha
2. Öppna med WinRaR


1. Klicka på Packa upp till
2. Sen klickar man Dator - System (C) - Windows - Fonts... Jag vet inte om det är samma för alla här, men annars är det bara att lägga den på skrivbordet eller nåt och sen leta upp mappen efteråt och lägga in den där sen :))

Efter detta så finns typsnittet i Photoshop :))

Snälla svara på min fråga som jag länge undrat över! Hur laddar man ner typsnitt? Laddar du ner till hela datorn eller bara till photoshop? Om du bara laddar ner till PS så kanske du också vet hur man laddar ner till Gimp ;)!



Kram!<3

Vilket typsnitt är det du använder på bilden? :d

Dina

Hej!

Jag har bara en lite fråga, när man går in på "dafont.com" och ska ladda ner en text, ska man spara eller öppna? Och hur får man det typsnittet till photoshop? :)

Svar till "Dina"



Nu har jag lagt till en beskrivning på det med :P

Bra tips, tack :)

Hej! Jag har en liten fråga, jag har laddat ner en textstil och lagt in den i fonts men jag får inte upp den i Photoshop????? O.o

hej, jag har gjorrt en stämpel men.. Det blir ingen färg på den! vet inte hur jag ska göra... svara gärna

kram annie

Jag känner att jag kommenterar mycket idag men de här har jga länge funderat över och nu kommer jag behöva en stämpel så nu gjorde jag mig en! :D tack för att du är grym på allt ;)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: