Dead by April på Sticky Fingers

Jag och Sandra stod först i kön på Sticky Fingers igår kväll :)) Vi ville ha så bra platser som möjligt när vi skulle se Dead by April, och vi fick dom platserna vi ville ha :D
Det var 18-årsgräns och det var rätt stor skillnad faktiskt om man jämför med dom konserterna jag har vart på med 13-årsgräns :P Mycket bättre! Haha ;P

Det började med Lavett som inte var sådär överdrivet bra tycker jag :P Sångaren var för "oerfaren" och snubblade över sladden och sig själv flera gånger :P
Marionette var det andra förbandet (hade räckt med ett).Dom var väl okej, har sett dom förut för några år sedan. Fast efter så många timmars väntande ville man bara att Dead by April skulle in på scenen :P
Vid kanske halv 11 kom dom :D Började riktigt bra med Angels of clarity och fortsatte resten av låtarna lika bra :D

Efteråt ropade någon ut i högtalaren att det skulle bli signering om 10 minuter så vi gick ner och väntade.. Efter typ en halvtimma hade Johan och Marcus kommit ner och sa att dom egentligen inte skulle ha signering och att dom andra inte var kvar, men vi fick iaf träffa dom två och fick deras autografer :P Fick både på armen och sen på en stor affisch som jag nu har hängt upp på min dörr :P

Tog en del bilder och spelade in två videos (som jag inte fått upp på youtube än, men det kommer)






Svar: Tack jag gillar den bilden med, med lite redigering vart den riktigt bra.



Dead by April äger live! Sjukt snygga bilder!

Va trevligt med ett inlägg med text för en gångs skull :P Jag står fast vid att Lavett kommer att bli bra, med lite träning. Kanske bör han sluta repa med sladdlös mic så att han klarar av att använda en med sladd utan att snubbla över sig själv. Dead by April var bra såklart men det kändes ändå som att de hade mycket mer att ge. Kanske var dom trötta igår. Jag blev faktiskt lite besviken samtidigt som det alltid är underbart att se ett bra band. Puss på rumpan darling! <3

grymma bilder! :) älskar DBA :)


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: