Redigeringstips :))

Nu tänkte jag beskriva hur man gör när man vill lägga in tex en person till en annan bakgrund
Det finns såklart fler sätt, men detta är det jag gör oftast och det är väldigt lätt.

Jag förklarar genom både text och bilder för att göra det så lätt som möjligt, klicka på bilderna för att se dom större!
Jag har redigerat i Photoshop CS4


Lägg in bilderna du vill använda.
1. Välj Move Tool
2. Håll inne och dra över bilden till bakgrunden


1. Välj suddigummit i menyn
2. Sudda bort den gamla bakgrunden
3. Växla storlek och mellan mjuk och hård pensel (för mjuk pensel är inte jättebra precis intill personen, använd lite hårdare pensel där)


Nu när bilden är på en annan bakgrund kanske inte färgerna passar ihop så bra. Såhär gör du för att ändra färgerna.
1. Gå in på Image - Adjustments - Color Balance
2. Här ändrar du hur du vill ha färgerna


Storleken kanske inte är helt rätt för den nya bakgrunden så nu ska jag visa hur man ändrar den.
1. Välj markeringsverktyget
2. Högerklicka på bilden och välj Free Transform
3. Håll inne Shift-tangenten och dra tills bilden är lagom storlek

Sen är det bara att fixa till det som behövs så är det klart sen :D

Tänkte att jag kan visa lite om man vill ha en helvit bakgrund också :P


1. Dubbelklicka här (fungerar inte på dom äldre versionerna av Photoshop)
2. Välj Inner Glow, byt färg till vit och testa lite olika till det blir bra :))


För att få en "yttre glöd" på personen gör du såhär
1. Gå in på Outer Glow, ändra till den färgen du vill ha sen testar du lite olika på inställningarna tills du blir nöjd :))

Detta var allt för denna gången :)) Är det något ni undrar är det bara att fråga :D
Kan också skriva att det är Pernilla som är fotografen för denna bilden som jag använt :P


Bra tisp där, ska ja absolut prova nån dag :D!

Du som tar så underbart fina bilder kanske är sugen på att delta i min fototävling? Temat är ''betydelse'' vilket menas med att motivet ska vara något som betyder mycket får dig! Du mailar över bilden till mig tillsammans med en beskrivning varför du valde just det motivet, och sedan drar jag en vinnare som får en länkning på min blogg i en hel månad! Intresserad? Läs mer om tävlingen här: http://jwestmans.blogg.se/2009/october/tavling.html

Du har verkligen en jättefin blogg!

en favorit enligt mig! :)

hihi, så lite så! talar ju bara sanning! :D

Kan du skicka länk där du redigerar dina häftiga bilder? :]

Johanna :D

Hej!

Jag använder photoshop elements och gör precis som det står, men när jag flyttar över bilden blir den jätteliten, och när jag "drar ut den" så blir den bara suddig, varför blir det så? ):


Kommentera

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser den)

Din blogg:

Kommentar: